Sjuk?
Hej! Den här lilla killen har inte mått riktigt bra på sistone. Han har gett ifrån sig konstiga ljud, hick/kräk liknande ljud, men det kommer aldrig ut något och han är mycket lättare än dom andra två pojkarna. Men han äter och dricker normalt så vitt jag vet, han är pigg och nyfiken. Så det är mest ljuden som oroar mig. Det låter lite som att han hostar fast det är ett lite blötare ljud. Ska väga honom idag och se hur mycket han väger så skriver jag det sen. Tack på förhand. Är orolig för min lilla kille :(
Ojdå bilden hamnade visst uppochner! Ber om ursäkt för det
När gör han ljuden? I samband med att han äter? För mina kan göra hostliknande ljud om de äter för fort.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tror det kommer lite när som helst. Och det är inte riktigt som hosta utan mer kräkljud. Det låter rätt så blött, svårt att förklara
Sådär, nu har jag vägt den lilla killen. Han vägde nästan exakt 0,8 kilo.
Hur gammal är han? Om han är vuxen är 800g en väldigt låg vikt. Har han varit tyngre förrut och tappat i vikt, eller har han aldrig varit tyngre än såhär?
#5 Kan ju vara liten i växten också. Trazzel jag hade (nu omplacerad), vägde runt 800 gram som vuxen, inte mager.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Han föddesi februari iår så han är väl ungefär 8 mån. Tycker att han vägde mer förut (för nån månad sen kanske). Sen har jag upplevt att han börjar bli lite lättare. Speciellt om man gämför med hans lika gamla brorsa. Som känns betydligt tyngre.