Rökelse/doftljus/aromaterapi
I brist på bättre idé om vart jag skulle placera tråden, så blev det här. Jag har mina marsvin på mitt rum. Jag har en del fysiska och psykiska problem som jag vill prova att behandla med lite mer alternativa metoder så som doftterapi. Frågan är om marsvinen kan ta skada av dofter? Lär ändå inte testa om det inte är så att avsevärt kunnigare personer säger att det lär vara lugnt.
Jag är inte kunnig inom just marsvin, men i princip alla djur vi håller har ju mycket bättre luktsinne än oss människor. Kan djuren gå iväg från doften om det stör dem är det ofta okej, dock har ju sällan djur i bur den möjligheten.
Har du möjlighet att tända doftljus/rökelse samtidigt som du tar ett bad eller mediterar i tomt badkar sittandes på kuddar? Det kan ju vara ett alternativ om du inte har ett annat rum än där du har marsvinen att tillgå.
Dofterapi lär inte hjälpa dig med annat än att ge dig huvudvärk.
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
#1 tack för svar :) #2 det är självklart att allting inte funkar för alla. Tråkigt att du fick skallebank men det gör inte mig mindre övertygad om att det kan fungera på mig :)