bildtrÄd
hej!đ Jag tĂ€nkte att det kunde vara kul med en trĂ„d dĂ€r man kan posta bilder pĂ„ sina marsvin och kanske skriva en presentation. Det kanske redan finns flera bildtrĂ„dar men ni fĂ„r gĂ€rna posta bilder hĂ€r :)
/ Sofia
Till vÀnster: Trixie, 3 Är gammal. Köptes pÄ djurmagasinet, dock bar hon pÄ sellnic "vilande" i kroppen. Pet., black/golden/white. Nyfiken och framÄt nÀr man gosar, lite osÀker i buren.
Höger: Pringles 6 Är. Köptes/omplacerades frÄn uppfödare Är 2009. Nonself, silveragouti/white. Gosig och alltid nyfiken, tycker inte om att bli buren.
Det var lite snabb fakta om mina tvĂ„ tjejer, vore kul med bilder/fakta om era marsvin! đ
**Max (EmraÂŽs Piff)
**Ras: Peruan
FĂ€rg/teckning: Black/golden
Född: 21 december 2012
Bor: Tillsammans med Pepsi i en 150x60 bur.
Kost: Havregryn, grönsaker och hö (vatten med sÄklart).
Försiktig gosse men ganska framÄt i buren. Lugn och snÀll.

**Pepsi
**Ras: Pet
FĂ€rg/teckning: Black Harliquin
Född: 6 juli 2011
Bor: Tillsammans med Max i en 150x60 bur.
Ett marsvin med ett hjÀrta av guld. Min ögonsten av marsvinen.

**Lotus (StrawberrieÂŽs Claudius)
**Ras: Self
FĂ€rg/teckning: Buff
Född: 28 november 2010
Bor: Tillsammans med Ferrari i en 150x60 bur.
SupersnÀll och go marsvin. "gammelfarbrorn" av mina marsvin.

**Ferrari (EmraÂŽs Ferrari)
**Ras: Texel
FĂ€rg/teckning: Goldenagouti/white/golden
Född: 21 december 2013
Bor: Tillsammans med Lotus i en 150x60 bur.
Varit framÄt sedan han kom hit hÀr. Lugn och snÀll.

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
#1 och #2 fina bilder:) Jag har tyvÀrr problem med att lÀgga in bilder pÄ datorn sÄ mina marsvin fÄr vÀnta med att bli presenterade:)
JĂ€ttefina marsvin :)

Self de white hona Limetta, snart 1 Är. Min egen uppfödning. Finaste snöbollen i vÀrlden. En dam med egen vilja, som aldrig Àr tyst.

Self lemon EPET Almond's In the Spotlight "Hertta", ca 1,5Är. Lite blyg dam, med superkropp. Har vÀrldens finaste hallonögon. Mor till Limetta.

Abessinier golden/black/white Kooka-Burra, 2 Ă„r. Temperamentsfull pojke som inte kan hĂ„lla sina tĂ€nder i styr. Ăr nuförtiden kastrerad och njuter för fullt av att fĂ„ bo med sina damer.

self cream Sweeney Todd "KÀpy", ca 1,5Är. KÀpy Àlskar att sitta pÄ hustak och följa efter vad som hÀnder utanför buren. HÀnger ofta vid burkanten för att fÄ lite uppmÀrksamhet. Bor för tillfÀllet ensam dÄ hans kompis dog för nÄgra veckor sedan. Bodde en liten stund med mina saffronpojkar men gick inte sÄ bra med tre hanar.

Eng. crested saffron Aniaras Inside Story "Jambo", 2mÄn. Nyaste tillskottet. Han Àr jÀtte blyg Ànnu men vi gör stora framsteg hela tiden. Kommer att bli en stor pojke, vÀgde redan över 500g nÀr han kom till mig 5 veckor gammal.

Self saffron Aniaras Liski, 3mÄn. VÀldigt nyfiken och framÄt. LÄter redan bli klappad i buren och springer inte undan nÀr man ska ta honom frÄn buren. Kom redan och hÀmta grönsaker frÄn handen efter att ha bott hos mig i bara nÄgra timmar. Fin pojke!
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast pÄ finska)
SÄÄ fina marsvin ni har đ
HÀr Àr iallafall Boris och Charlie, dom Àr ca 1 Är. Dom Àr roliga och tama :) Sjukt sÀllskapssjuka. TyvÀrr sÄ har jag fÄtt dela pÄ dom för att dom slogs, sÄ dom bor nu i varsin bur, Boris har nyligen fÄtt en kompis, en liten unge. Och charlie ska ocksÄ fÄ en vÀn, en grÄ rex! Dom Àr sÄ himla fina! LÀngtar tills vi hÀmtar den :)
Postade lite olika bilder pÄ dom ^^
#6 TyvÀrr ingen bild med.
#7 JassÄ? för mig Àr alla bilder i en bild, alltsÄ spelas i ett bildspel.

Men fÄr testa igen :)

Va smÄ mina bilder blev, hmm alltid varit sÄ krÄngligt att lÀgga upp bilder pÄ iFokus :P
#8 LÀgger du upp bilderna sÄ blir de inte bildspel. Klicka pÄ bilderna och sedan centrera sÄ blir de stora.
För att fĂ„ bildspel mĂ„ste man klicka pĂ„ "bifoga bild/fil" och lĂ€gga upp flera efter varandra dĂ€r. đ
#6 Bilderna kom med första gĂ„ngen i ett bildspel. đ
#11 Nu syns dem, men gjorde inte innan nĂ€r jag skrev, annars hade jag inte skrivit det đ

#11 jaha dÄsÄ, det var ju bra :)
HĂ€r Ă€r iallafall ungarna, ska köpa en utav dom. Dom Ă€r nybadade pĂ„ bilden :) Ăr silveragouti Rex â€ïž
HĂ€r Ă€r mitt Ă€lskade marsvin pĂ„ grönbeteâŠ
Namn: Teodor
Född: 6 Maj 2012
Kön: kille
Beskrivning!: Teodor kan lĂ€ttast beskrivas med ett ord, en hund! Han har mer förstĂ„nd och personlighet Ă€n vad man kan tĂ€nka sig! Han Ă€r verkligen som en person och visar vad han tycker och tĂ€nker!đ
Jag har tvÄ killar pÄ lite över ett Är nu.
Namn: Neo
Ras: Pet (virvel)
Född: 27/7-2013
Kort fakta: Neo Àr en underbart söt och trevlig kille. Dock lite försiktig, men gud sÄ underbar!
Namn: Timon
Ras: Pet (lÄnghÄr)
Född: 24/9-2013
Kort fakta: Timon Àr en riktigt charmör. Mycket framÄt och godisÀlskare!
(Bild nr. 2 ser lite konstig ut men Timon strÀcker bara ut sitt bakben :))
//Med vÀnliga hÀlsningar Ida
Va dig sjĂ€lv, alla andra Ă€r redan upptagna. đ
Okej, sĂ„ kanske det varđ #12
#16 Fler som haft samma problem.
#15Vilka sötnosar! đ
#17 Dem tackar đ. Dina Ă€r ju otroligt fina ocksĂ„! Pepsi och Ferrari Ă€r ju bara för underbara! đ
//Med vÀnliga hÀlsningar Ida
Va dig sjĂ€lv, alla andra Ă€r redan upptagna. đ
#18 Tack đ