Blocketannonser
Hej alla marsvinsvänner! Nu sitter jag och tittar efter marsvin på Blocket igen. Mitt syfte med detta är att hjälpa marsvin som uppenbarligen behöver ett nytt hem snarast då de nuvarande ägarna oftast inte har rätt kunskap och därmed sköter dem felaktigt.
Jag har hittat en del annonser, men vill endast ta emot hanar och har just nu inte råd. Min fråga är då om någon av er skulle vara intresserad av att hjälpa till med att hitta annonser med marsvin som behöver hjälp, länka dem här och hoppas att någon här som kan och vill ta emot dem ser detta?
Jag önskar även att man skriver varför man tror att just det/de här marsvinet/marsvinen skulle behöva ett hem snarast, med respekt för nuvarande ägare, samt förståelse och lärdom för oss på Marsvin iFokus 
Jag kommer att använda annonser jag hittat nu som exempel.
http://www.blocket.se/stockholm/Sno_vit_57092483.htm?ca=11&w=1
En 3 år gammal (troligtvis) marsvinshona. Hon har gått med en kanin, troligtvis ända sedan hon köptes in, vilket bör vara vid ca 5-7 veckors ålder. Nu när hon är till salu blir man mer eller mindre rekommenderad att låta henne gå med en kanin igen. Kanske skulle denne då bära på bakterien som då skulle ta död på henne. Hon skulle behöva en artfrände, ett annat marsvin, att leva med.
http://www.blocket.se/stockholm/Tva_Jatte_sota_Masviner_57045611.htm?ca=11&w=1
Två marsvin av okända kön, förhoppningsvis inte blandade kön även om namnen antyder det. Om man tittar på bilden ser de ut att få grönsaker som egentligen bara är godis. Eftersom åldern inte finns med vet man inte hur det är med c-vitaminer. Om de är unga och inte har någon c-vitaminkälla kommer de att få problem väldigt snart.
Fick lite brådis med detta inlägget mot slutet då det dök upp studier, men jag hoppas att ni tolkar detta rätt!
Har för mig att man inte får länka eller diskutera andras blocketannpnser.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vilken bra tanke men dock så tror jag inte att man får länka till annonser. Vet att det är så på andra sidor till exempel katterifokus. :)
Men man kan ju inte se vad de brukar få för mat utifrån ett foto. Den första annonsen håller jag dock med om är oroväckande.
Jag tror annars på att skicka ett mejl med information till ägarna.
Nej, det här tycker känns som att hänga ut personer. Inte ens om man kallar det i informativt syfte. Inte heller gillar jag att man dömer ut folk baserat på en annons som ändå säger väldigt lite… Ingen vet vad som finns bakom.
Jag förstår din tanke och den är fin men som ovanstående har nämnt tror jag inte din delning av annonserna är ok. Om du ändå vill tipsa här kanske du bara kan skriva "Kolla blocket datum xxxxxx". Jag har faktiskt själv mailat säljare på Blocketoch ttipsat om ex Marsvinshjälpen och fått uppskattande svar tillbaka att de inte vetat om att sådana ställen finns. Fortsätt att engagera och bry dig om de dmå.