Crazy :)
Hejsan!
Nu är det snart dax för bebisar hemma igen!! 😃 Min hemmafödda Crazy ska nu få bli mamma själv. Lite roligt ska det allt bli eftersom jag sett henne födas och nu ska få se henne föda (förhoppningsvis). Den 13:e har det gått 75 dygn sen hon släpptes ihop med Sudden (hanen), och jag har känt bebisarna sparka och "putta" på magen, sen har jag även känt konturerna utav dom, hur dom ligger i magen. Ganska häftigt, man blir rätt så facinerad! 🙂
Pappa Sudden är en trefärgad Teddy och Crazy är en brun pet med en ridge och "dubbelcrest" i pannan.
Här har ni en bild på Crazy.
Söta marsvin och fina namn! Ska bli spännande att följa detta, för du kommer väl lägga ut fortsättningen?:)
Riktiga charmknuttar. Håller tummarna för att allt går bra och hoppas på att få se bilder på de små :)
Tack! Självklart ska ni få uppdatering om hur det går, och när dom väl kommer så kommer det bilder! 😉#2 #3
Vad roligt! Hoppas att bebisarna kommer snart! :D Jättefin färg på mamman!
Gud vad fin mamman var, färgen <3 vill ha sån <3 Undra hur ungarna blir :D spännande, vart bor du? ;)
Tack! #5 #6 Bor i Norrtälje 🙂
Lycka till!
Tack! 😃
Fina, spännande, var finns du o är det kö på kullen..? Vad är skillnaden på Teddy o rex el är det samma..? Blir de släta som mamma i kullen med ev crest?
Tack! Jag finns i Norrtälje, kö på kullen kan jag höra av mig med. Teddyn är väl mer korthårigare än rexen (någon annan kan få flika in med mer saker då jag inte riktigt vet skillnaderna). Jag vet inte hur bebisarna kommer att bli, då detta är en ny blandning för mig, men jag kommer att lägga ut bilder när bebisarna kommer, så får ni se hur dom ser ut! 🙂
Teddy och rex ser i princip exakt likadana ut (ett vant öga kan se viss skillnad), de skiljer sig genetiskt. Så pass att om man parar dessa blir ungarna släta :) Vad har mamman för raser bakåt? Det kan gå att få ett hum om vad som kommer i kullen om man vet det :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Åå, nu riktigt ser man hur bebisarna sprattlar omkring i magen! ❤️
Nuuuuu har dom ääääntligen kommit!!!! Hon håller på att föda/har precis födit, 4st varav 3 levande. Den som dog hade hinnan kvar så tror att det var därför den dog…
Kommer du fortsätta lägga upp i den här tråden eller byter du till den nya?
den nya! :)