Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 769 ggr
[VampireGirlElvira]1
2014-12-02 13:47
0

Fungerar det???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan. Jag har funderat över en grej med tanke på ni som har marsvin. Jag kommer med konstiga frågor, men snälla, ha lite förståelse för mina frågor. Fungerar det att ha ett akvarium/terrarium till marsvin som är på 150-200 L? Eller måste man ha en speciell bur till dom? Jag har detta till mina gerbiler, så det är bara en tanke på ifall det skulle fungera. (Såklart utan inredningen.) O_o

Fridaaaa
2014-12-02 13:50
0

Nej det blir för tätt för dem. Finns "burar" om är typ som det men inget jag skulle använda till marsvin

Gallerbur eller hemmagjord bokhyllabur är det bästa.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JonnaCecilia
2014-12-02 13:52
0

Tror den skulle bli för liten och med för dålig cirkulation. Marsvin klättrar ju inte så man kan liksom inte mäta en bur i volym, utan med kvadratmeter. Bättre med en mer öppen bur så det kommer in luft och de har plats att röra sig. Måste inte vara en speciell bur, du kan köpa en gallerbur, eller ta en gammal bokhylla eller nåt och lägga en vaxmatta i så är den klar att användas som bur. Bara i med spån och hus, hö och vatten et voila! :)

[VampireGirlElvira]1
2014-12-02 14:47
1

Okej. :D Det var en konstig tanke som jag fick på natten, och så ploppade den tanken upp igen. XD