Bokhyllebur*BILDTRÅD*
I början på sommaren började jag och min pappa bygga på en bokhylla som då skulle bli en bokhyllebur till mina tre små marsvin. Men så blev det ett uppehåll för vi byggde samtidigt i lekstugan till dom. Och lekstugan blev klart först, så dom fick flytta ut dit över sommaren. Men nu när det är för kallt att bo där ute så fick dom flytta in igen, och byggandet på bokhyllan fick fortsätta i några kvällar. Men nu är den äntligen färdig:)
Bra att den är stor och rymlig! Gullig vaxduk!🙂
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Vad fin den blev! Kul att din pappa ville bygga den med dig :) Jättebra bur verkligen för marsvinen, där kommer de trivas! :)
Du får visa fler bilder sen på marsvinen i buren! :)
Får man lov att fråga var du har köpt dom söta husen? :)
Jag undrar hur du fått hålen i hyllan så fina. Alltså inte att de är så jämna, utan dolt spånkanten.
jätte fin bur;)
Kanonfin bur! Hur höga är kanterna på den? Tycker den ser djupare ut än en vanlig bokhylla.
Kul att se en lösning på bokhyllebur med tak, vi har planer på att göra nåt liknande till våra grisar. Är det praktiskt att städa, stannar locket uppe?
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Jättefin! Vad har du för bord under buren?
MVH Erika :)
#16 Är ganska säker på att det är bord från IKEA som bara kostar 50kr.
Osäker om man får länka men gör det iaf. (Bordet går annars att söka upp via namnet LACK)
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
Tack allihopa för dom fina kommentarerna! #11 jag köpte den på tyglagret i Kållered:) #12 det får man gärna göra! Jätte fin bur! #15 tack! Jag tror den är ungefär 35 cm(?) djup, men den blev ju högre med listerna också;) Nej locket stannar inte uppe så jag har en bräda så som på någon av bilderna. #16 Tack!:) Såna som #17 länkade:)
#11 Oj trodde du fråga om vaxduken;) Jag köpte husen på djurensvärld i Kungsbacka men dom stängde tyvärr ner nyss.
#20 Haft fleece men fick byta dagligen tyckte det luktade väldigt snabbt.
Vilken mysig bur! Vart har du köpt husen?
Man kan lägga in flera bilder i samma inlägg om man vill, antingen som bildspel (bifoga bild/fil som vanligt fast flera på rad i samma inlägg), eller i menyn bredvid smilysarna 😃
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#20 Jag har köpt husen på djurensvärld i Kungsbacka men dom stämde precis ner tyvärr. Ja jag tycker också det luktar ganska mycket! Jaha det visste jag inte, det måste jag testa! Tack:)
Jag tycker fleece är det bästa, och det är så mysigt för djurens tassar o allt annat märker jag. Mina älskar det! Angående lukten så beror det nog på vilket system man kör på. Jag har många filtar hemma så jag tvättar nät jag hinner o kan, men finns alltid många rena nya som man kan byta till när man vill göra rent. Jag har ett strö underst tror det heter "toa lätt" eller något sånt. Miljövänligt små pappers flikar eller vad man ska kalla det. Mjuka är dom. Så det är toppen med det i bottnen ett tjockt lager, sen har jag även Tjockt lager med filt ovanpå. Då funkar det super. Använder man flera filtar på varandra i lager så behöver man bara byta de övre eftersom kisset inte når genom alla filtarna. På detta vis blir inte materialet i bottnen heller nerkissat. Man byter bara de översta filtarna ofta (vilket är enkelt eftersom då finns inget fastnat bottenströ på filtarna) så luktar det aldrig i denna modell jag kört på nu. Känns aldrig kiss lukt eller något här.
#26 Ok synd! För var söta 🙂
#27 Jag har stor bur till enbart två marsvin i varje (150x60), fick byta fleecefiltarna minst 1 gång/dag, för började lukta snabbt.
Nja toa-lett är inte värst mjukt för dem att gå på? Haft till katterna nämligen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tycker också fleecefilt är bra, så lätt att rensa, och mjukt för marsvinen!👍
Åh vilken fin bur. Ser helt perfekt ut :D Får man fråga ungefär hur mycket den kostade att ? Jag har själv tänkt på att bygga en egen bur med tak.
#30 tack så mycket😂 Tycker det är väldigt smidigt med tak eftersom jag har både hund och katt också!🐶🐱
Oj… vi tog en gammal Billy bokhylla från Ikea som vi hittade i garaget. Och vaxduken kostade ungefär 250 kr. Listerna till locket kostade 200 kanske minns inte riktigt. Hönsnätet=350, och så har vi takduk i botten som pappa tog med från jobbet (han är takläggare) men det vet jag kostar flera tusen(men det räcker ju med vaxduk i botten också)😉 Så ungefär 850kr+lite nya hus och vatten behållare till.