Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 1715 ggr
Lavinia123
0

Presentation av marsvin

Hej! På denna tråd får man gärna  (om man vill) presentera sitt marsvin exempelvis (färg,ras,favvolek, favvogodis,kön, temperament, m.m)

:)<3<3

Lavinia är min skatt och lite till

Lavinia123
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lavinia

Kön: Hona

Ras: 

Färg:

Favvolek: "Husleken", går ut på att göra en bana med marsvins huset, och gömma en gurka eller någon annan godbit i huset.

Temprament: Snäll, lugn, livlig

Favvomat: Hö

Favvoaktivering: "Höbollen", är en boll med hö i som man sätter upp

Bild:

Idakarrlsson
0

Rolig tråd! :) Lavinia har väl en kompis? Ska lägga upp lite senare då jag inte har några bra bilder på mobilen! :)

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

vaniljkaka
1

Kön: Hane

Ras: Lakeland

Färg: ja ni ser själva :D

Temprament: Snäll, pigg, rolig, mysig

Favvomat: Hö, gurka, paprika, maskrosblad. 

Han är ca 3-4 månader. Tror jag!? Inte fullvuxen iallafall. Han är den ända av mina marsvin som är ras.. lakeland, pappan var skinny, helt rosa med röda ögon haha. Mamman såg ungefär ut som han själv :)
Han är den som piper mest, och riktigt högt! Haha så fort man kommer in i rummet, eller prasslar med en påse sätts brandlarmet igång xD som de låter som haha.

vaniljkaka
1

Oj, bilden jag la upp var han ju bebis på.. lite nyare här

Lavinia123
0

#2 Ja Lavinia har en kompis, Lucy heter hon :)

Frida B
0

Namn: Melvin

Kön: Hane (kastrerad)

Ålder: 7 år

Färg: Black/golden/white

Favoritmat/godis: Melon i alla dess former!

Temperament: Stabil flockledare som inte säger ifrån i första taget. Älskar att pussas, men har ett ganska hett temperament mot oss människor. Har ett antal gånger blivit arg på min häl och slängt sig mot min fot för att jag ska flytta på mig. Tillslut nafsade han…

Hat för övrigt ett eget facebookkonto, Melvin Blomberg heter han! Lägger ut lite statusar om livet som marsvin, bilder på "frugan" och "odågan" och lite annat :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
0

Namn: Mimmi

Ålder: 4 år

Färg: DE golden

Favoritmat/godis: Antingen gillar hon någonting eller inte, hon har alltså ingen favorit…

Temperament: Väldigt blyg, trygg i buren men otrygg utanför.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
0

Namn: Nikita

Ålder: 8 månader

Färg: Black/golden dalmation

Favoritmat/godis: Allt som Melvin äter.

Temperament: Lite rädd av sig men oerhört nyfiken, springer ifrån allt okänt för att direkt vara framme och nosa. Allt Melvin gör vill Nikita göra. Alltid glad, popcornskuttar hela tiden.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Idakarrlsson
1

Neo

Ras: Virvel pet

Färg: Antagligen är det White/golden/black eller White/black/golden. Han har så lika mellan svart och golden så är lite svårt att räkna ut 😃

Favoritlek: Vet inte riktigt vad som menas med detta.

Temperament: Otroligt trevligt marsvin. kan vara smått skygg men han blir lugn och kommer fram när han fattar att det är jag som kommer in i rummet. Han är även väldigt busig och energifull. Superkul att titta på hans popkorn hopp när han får komma ner på golvet😂

Favoritmat: Nyttig pojk och älskar sitt hö och äter sin vitkål haha! Som godis älskar han apelsin.

Favoritaktivering: Att får komma ut på gräsmattan (på sommaren då).

Neo

Idakarrlsson
1

Timon

Ras: Långhårs pet

Färg: Golden/White

Favoritlek: Vet inte riktigt vad som menas med detta.

Temperament: Super charmig och framåt kille som tigger efter godis så fort jag kommer in i rummet. Som sagt framåt och lugn, harmonisk pojk. 

Favoritmat: Godisgris som älskar sina grönsaker. Som godis älskar han melon!

Favoritaktivering: Att få komma ut på gräsmattan och beta/busa. 😃

Timon (ursäkt för lite ofokus)