Utomhus burar!??
Hej jg har 2 marsvin Brownie och Jumbo jag har haft dom sedan slutet av augusti. Det betyder att jag alltså inte haft dom utomhus då det är för kallt på hösten… Jag tycker de är ganska dyrt med utomhus burar till marsvinen runt 1000-2900 kr har jag hittat för. Så min fråga till er är vart köpte ni er bur vad kostade den? räker deet med att bara ha typ nått galler elr kan man kanske bygga en bur själv?
De uteburar som finns är sällan av bra kvalit´e, billigare och bättre att bygga själv i så fall 🙂
Jag har mina enbart ute i hage på sommaren och tar in dem på natten.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
okej då ska jag försöka mig på att bygga en😊
#2 Eller om du hittar vettig på blocket, ibland kan man fynda 🙂
Ska gå in och kolla😃
Jag gör min egna utomhus bur med hjälp av kompostgaller
Jag gör min egna utomhus bur med hjälp av kompostgaller
men vi har så mycket katter här, törs man ha bara kompostgaller? Är rädd att de ska hoppa in och attackera marsvinen.
#7 Du kan ha kompostgaller behöver du ha något annat på utsidan.
Men hade inte haft kompostgaller som permanent bur/hage på sommaren. Enbart om de bara är där över dagen när man är hemma
Mina marsvin klämmer sig igenom kompostgaller
Köpte denna hage med nylon/nättak http://m.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/populaera_utomhusburar/utomhushagar/279158 med ett upphöjt hus http://m.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/populaera_utomhusburar/utegard/279136 där mina kan gå på sommardagar. Funderar dock på om de ska vara ute dygnet runt i sommar och då kommer jag nog vilja ha nåt mer stabilt + större husdel. Men denna funkar bra, lätt att flytta runt osv.
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Jag kan testa kompost galler annars blir det att bygga själva!:)
#11 Ha dock inte enbart kompostgaller och inte om de ska vara där dygnet runt
Lägg ett galler över åxå