Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 580 ggr
Delentha
2015-02-16 09:33
5

Tappert Marsvin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill bara berätta om min tappra lilla marsvins kille Bamze.

En dag när jag skulle ge mina grabbar mat så ligger Bamze och sover. Det var ju inget speciellt så jag fyllde på med mat och stängde försiktigt buren då jag inte ville väcka honom. 

På morgonen efter när jag skulle ge dom frukost ligger han fortfarande och sover på samma ställe. Jag väckte honom men han var otroligt trött och ville inte röra sig. 

Så fort mamma kom hem så åkte vi till veterinären. Han kunde inte resa sig utan bara låg helt stilla. När vi kom fram så fick vi gå in i ett av rummen och han undersöktes. Veterinären sa att han förmodligen inte kommer att klara sig men dom gav honom en näringsspruta och lät honom följa med oss hem igen. 

Jag delade upp buren och la in honom i huset med huvudet bredvid matskålen. Jag flyttade vatten flaskan mot hans mun två gånger i timmen så att han skulle få vatten i sig resten av tiden lät honom sova.  Han blev sakta bättre och efter några dagar började han gå till vattnet och tillbaka till huset. Han blev mer och mer aktiv och tillslut så lät jag han träffa sin bror igen. Nu är han ett friskt och glatt marsvin som älskar att leka och mysa.

Jag är cool

Ljungåsen
2015-02-16 10:36
1

Vilken tur att det gick bra! 🙂

philippazon
2015-02-16 12:19
0

Vad kul att han blev bättre :)

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

Marsvin.Fantasten!
2015-02-16 14:26
1

åh, vilken tur!

jojjehanna
2015-02-16 16:34
1

Vilken fin solskenshistoria!❤️

Zakaraa
2015-02-16 16:39
1

Underbart!
Fick ni reda på vad det kunde ha varit för fel?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Delentha
2015-02-16 21:33
0

#5 Veterinären sa inget men jag har två teorier.

Den första är att mitt andra marsvin dominerade Bamze och att Bamze inte fick/vågade äta och då fick slut på energi.

Det andra jag har funderat på var om han bara blev sjuk och inte åt så mycket och förlorade energin på det sättet.

Men detta är bara vad jag tror.

Jag är cool