ledsen man blir ( blocket)
Kikar in här då och då , men såg nu en annons om marsvin, bortskänkes. Aj, vad långa klorna de hade… Så tråkigt när de inte tar reda på fakta om djuren…innan de inhandlar dem.
Men marsvin har levt i det vilda en gång tiden (kanske fortfarande) så hur gjorde de med klovård då? :)
#1 Finns marsvin som lever vilda än. Men inget man kan jämföra med husdjur eftersom de inte lever på samma sätt, svårt att efterlikna det.
#0 håller helt med dig. Samt marsvin som levt ensamma, får dålig kost mm 😕 BAra att hoppas att de kommer till kunniga
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 precis som hästar, klövdjur och många andra sällskaps djur, går de i det vilda på helt annat sätt, de får leta efter föda, vi ger dem födan, tex ett marsvin i bur bor på kutterspån eller annat, klorna nöts inte av då.
2# precis , man hoppas på det…
Jag köpte ett par hanar för 2 veckor sen från blocket de hade klor dom format C:en och förra ägaren såg ut som ett levande frågetecken när jag frågade hur de hanterade kloklippning….. De hade även knappt något Hö, ingenting i buren & en kost som bestod av dogmans foder (som e typ havre och små pellets).. Men nu har de bra kost, korta klor och inredd bur :) samt massa kärlek och gos!!!
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Vart fanns denna annons ? då vilket län för jag har nu två marsvin som skänkes som jag tog mej hjärta och ta hand om från jönköpings län kan det vara dom du tänker på Ts? 🙂 Är det dom så kan ja säga att dom har det bra här i sitt nya hem
#5 Brukar finnas gott om såna här annonser i blocket nästan dagligen :(
(hej igen)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hej frida japp tyvärr skulle vilja rädda alla djuren ❤️
#5 yes, vad bra, skönt det ! Lycka till med dem, tror det var en teddy och en CH- Teddy