Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 789 ggr
matildakarlsson
0

Värt att köpa?

Är detta nått som är värt att köpa? (då tänker jag både det paketet som är till för kaniner+ det som är för marsvin)

philippazon
0

Nej det är bara massa skit, om jag ska säga det med hårda ord. köp bra hö, och inte massa godis från djuraffär. om du ska ge gottis så ge grönsaker, gurka i små mängd brukar vara uppskattat, även vattenmelon (i liten mängd), eller sallad, broccoli.? det finns tuuuusentals nyttiga grönsaker som du kan belöna dom med istället för att trycka i dom socker, som du lagt onödigt mycket pengar på ;)

Förlåt om jag låter hård men jag är otroligt trött och jag har läst så många upprörande trådar idag så snart får jag nog.

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

matildakarlsson
0

Okey tack då skiter jag i att köpa det. Hade ändå inte tänkt använda det höet. Kommer ge grönsaker i sånt ja, har läs på om det med c vitaminer osv o att gurka kan ge munsvamp med mera. :) Tack för svaret

philippazon
0

Gurka i små mängder är inte farligt.

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

Fridaaaa
0

#2 Gurka ger inte munsvamp, det är i princip bara vatten. Är syrliga grönsaker som kan ge munsvamp i förstora mängder.
Köp hö från bra bonde

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

matildakarlsson
0

#2 aa ska köpa hö från bonde, eller aa vi får hö av en som bor på samma väg :) #3 aa glömde skriva det men det kan ge munsvamp i stora mängder.

Fridaaaa
0

#5 Det skulle krävas extrema mängder för att gurka ens skulle ge munsvamp. Vart har du läst det?

matildakarlsson
0

Ojsan hade blandat ihop det med paprika haha. men iallafall så innehåller inte gurka så mycket c vitaminer, det är mer som godis :)

Fridaaaa
0

#7 Ja gurka är enbart godis 🙂

Mina går lite varierat: paprika, broccoli, grönkål, vitkål spetskål, blomkål, persilja bland annat

Godis: Gurka, sallad, majs, äpple, morot

matildakarlsson
0

aa :) har en fråga: är potatis dåligt för marsvin? har kollat vissa sidor o på några står det att det inte är bra o ge o på vissa står det att det är bra att ge. Kommer troligen inte ge potatis men är nyfiken ändå 🙂

matildakarlsson
0

Sen har jag en fråga om vad man ska ge marsvin som foder?

Fridaaaa
0

#10 Bra, c-vitaminrika grönsaker. Om de behöver kraftfoder så är havregryn bra

matildakarlsson
0

Okej 🙂