Pet?
Vad är pet? (inte engelska ordet pet) asså t.ex pet ungar ,pet marsvin. Vad betyder det haha, har noll koll över det 🤪
Blandraser :)
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
här är ett inlägg http://marsvin.ifokus.se/articles/4d71418eb9cb462239057f43-petklass
okej :) Men blandraser kan man inte gå på utställning med, eller? :)
#2 okej 👍
Läs #2 :)
#3 Pet kan du ställa på utställning. Brukar alltid (vad jag vet) petklasser på utställningar. Mycket poppis och roligt 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
okey :) tack för svaren :)
Pet står för keldjur. Det står egentligen för alla andra marsvin som inte håller utställningsklass och/eller följer rasstandard. Men även de kan räknas som petmarsvin i utställningssammanhang om man ställer i petklass. En pet kan alltså se ut hur som helst, men även ett rasmarsvin kan vara en pet.
#8 Aha det visste jag faktiskt inte om, roligt med ny fakta 👍
Om man inte har ställt ut sitt marsvin tycker jag man skall göra det. Förutom att det är roligt att träffa andra med samma intresse, så får man en utvärdering av sitt marsvin. Samtidigt får man tips och råd av domaren om sånt man kan förbättra. Nuförtiden finns det en särskild ungdomsklass för de som är yngre. Petdomarna i SMF är alla trevliga och hjälpsamma, så man behöver inte känna sig dum om man missat något.