Bur
Ha hittat en fin bur som jag funderar på att köpa till mina marsvin som jag ska köpa i början av sommaren 😍 är buren bra?

Glömde bilden haha. Här kommer bilden
Buren var väldigt fin, köper du den begagnad eller ny? Vilken sida hittade du den på?
When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.
.På Denna sidan --> http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/kaninburar/flera_vaningar/346644#more älskar denna sidan, finns saker, mat, burar, hagar o massa 😃
Med små saker där inne o små hus så kan det bli riktigt bra 😃
Kollat på denna?
http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninburarhus/inomhus/kaninbur-easy-160cm-18.html
(denna bur kan man även köpa i "min" lokala zoo affär så inte säkert att man behöver beställa, då slipper man ju alltså fraktkostnaden)
eller denna?
http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninburarhus/inomhus/tvavanings-kaninbur-120-cm-669.html
Både billigare och större, eller så kanske du har en gammal bokhylla hemma som du kan göra om till bur? Kan säga att djuren blir otroligt mycket gladare om det har en större yta att springa på, och med större yta menar jag inte två våningar utan än längre bur :) tänk dig själv att få välja mellan att springa i ett hus som var fem meter långt och hade två våningar i jämförelse med ett var 8 meter, det blir faktisk en del skillnad och så även för marsvinen :)
Även om de är ute på dagarna så får de spendera lång tid i buren, tänk på att de inte sover en hel natt på samma sätt som oss människor!
Jag skulle ha max 2 marsvin i buren. annars tycker jag den ser fin ut, men egentligen för liten. vissa marsvin kan tycka det är svårt och läskigt att gå ner för rampen, fast de lär sig!
den buren du hittat är en sådan som kostar otroligt mycket för var man får för pengarna. det är bättre om du kunde hitta något billigare som också är större. du vinner på båda (tycker du det är tråkig färg kan du ju alltid måla den).
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Dom andra som var några cm störrd var ju gallerburar o hade inget plank där bak o bar blå.,skulle förstöra väggar o allt 😁
Jag vill inte beställa från nån annan sida då det blir mycket mer frakt eftersom jag har köpa godis,spån, utebur, 3 hagar, en stor hage, ett stort hus till hagarna, Hö stöll och lite till 😕
Okej men köp den buren då men då kan du bara ha tre marsvin. du kan ju hitta någon annan hemsida att beställa allt från :)
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Och jag vill inte ha bara 1 våning för då måste jag ändå köpa en till bur + ett bord så det ska se snyggt ut. Det räcker inte med bara 1 bur o just därför hade jag ju tänkt köpa den emd 2 våningar eftersom den gick att sära.
Och om jag köper en galer bur så måste jag ändå köpa massa plank o bygga som ett hus runt dom o färga.. gallerburar gör ju även så allt spån ligger på golvet. Jag kommer troligen köpa den buren jag hade tänkt sen ha en hage utanför på dagarna. denna är 107,5 cm på längden o dne största är 120 det skiljer ju inte mycket och blir dyrare.. dessutom var denna buren inte så dyr
dessutom kan man ta bort den lilla väggen som leder in i det lilla huset så blir ju övervåningen större.
Ska få plats minst ett varsitt gömställe också. Så yta försvinner också.
Jag har gallerbur, ligger inget spån på golvet annat än om de sprätter till vilket är sällan. Jag har dock easyströ men var samma när jag hade kutterspånt
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har några frågor bara TS:
1. Varför behöver du bygga plank bakom för?jag har inget till min kanin och har inget behov av det heller. :)
2. Vad har du tänkt måla för något och varför? :)
3. Har du kollat på bokhylleburar? Är extremt mycket snyggare än köpeburar :) Till exembel denna:
http://migrated.ifokus.se/uploads/a01/a01dd2eebb77c7d07c388a3877654189/img-0681.jpg
Sen måste jag bara tillägga att den största buren jag länka till är ca 60cm större än du tänkt köpa och går som sagt att köpa på t.ex. Arken zoo, iallafall här i Sundsvall. :)
#14 svar: 1. För jag har vit vägg bakom och vill inte att det ska finnas nån chans att det bli förstört. 2. om jag skulle ta galler bur som är några få cm större så skulle jag bygga så det blir som plank runt allt förutom framifrån o skulle måla det vitt eller svart om dom inte redan är det från början. 3. jag är inte så proffsig på att bygga så nja hehe. O den stora buren som länkades tar upp halva rummet där buren ska stå o det är trummor bokhyllor med mera där inne så kan tyvärr inte ha så stor. Men Om jag ska ha 2 marsvin kommer jag köpa den buren som det är bild på längst upp och om jag ska ha 3 så kommer jag köpa galler bur som är 3 våningar sen troligen ha plank runt. 😉
Jag har haft den buren, till kanin. Den är jättesnygg och även praktisk på vissa sätt men kvaliteten är sådär. När man skulle bygga ihop den passade bitarna inte ihop riktigt och man fick trycka ihop dem för att få till det. Ska man ha strö kan man inte ha djupt eftersom lådorna bara är ett par cm djupa. Min/mina kaniner gnagde också på träkanterna så vi fick förstärka med metallister.