Märkligt beteende?
Ferrari märkte jag idag har "problem" att äta morot. När han äter lämnar han småbitar kvar som han liksom spottar ut, sedan tuggar han lite på moroten och titt som tätt ploppar det ut små bitar. Hade lagt en bit morot i skålen innan vi åkte hemifrån och när vi kom hem så var det småbitar av morot i hela skålen. Han är pigg, äter vitkål och paprika, havregryn och hö. Framtänderna ser bra ut.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Han kanske inte gillar smaken? Eller kanske inte gilla konsistensen? Mina brukar också lämna små bitar ibland. Och ibland sätter dom i halsen och då spottar det som kameler så det ligger morot i halva buren ;) tror inte det är nån fara men jag har ingen erfarenhet av problemet. Alla är vi olika och har olika imperfections :)
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Är det nytillkommet problem skulle jag uppsöka veterinär för att kontrollera tänderna längre in.
Låter som kindtänderna tycker jag…
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
#1 Han har inte gjort så innan och ätit morot många gånger här.
#2 & #3 Misstänkte nästan det, får boka tid på tisdag. Han äter hö och alltig annat utom just morot som är hårt
Glömt skriva: Kollat hos veterinär, de hittade ingenting
#5 så skönt att det inte var något fel. Kanske leker han?
#6 Ja kändes skönt. Kan ju vara så. De får så sällan morot så han har kanske gjort så innan med fast jag inte märkt det :P