Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 689 ggr
estelleandersson
2015-05-11 18:22
0

Blocket?

Jag ska sälja mina marsvin (finns en tråd lite längre ner som är min) och jag vet inte om jag kan lägga upp en annons på blocket eller inte eftersom jag inte vet om det kommer vara pålitliga som köper dom? Eller har jag helt fel uppfattning?

Tikzi
2015-05-11 19:20
2

Finns allt möjligt folk på blocket. Mycket ofta ser jag seriösa kennlar som lägger ut valp annonser så det finns absolut seriösa köpare också. Det gäller bara att vara tydlig med det i annonsen. T.ex kan man skriva "Jag kommer inte sälja till vem som helst utan ni får gärna höra av er och berätta lite mer om er själv som person" eller "Jag erhåller mig rättigheten att kunna tacka nej till en köpare om jag finner den olämplig för mina Marsvin". Man kan formulera sig på många sätt.
När jag hade en hamster kull ute på blocket var det väldigt många barn-familjer som svarade så jag var tydlig med att tala om för dom att det fortfarande är de vuxna som ska ha fullt ansvar över hamstern oavsett om den är tänkt som barnets.
Genom att svara på det sättet var det plötsligt många som backade ur och det var lika bra det så inte de stackars hamstrarna hade hamnat hos någon unge som tröttnade på den efter 1 vecka och föräldrarna inte brydde sig.

Generation to generation, I will never die. 
I will continue to live aslong as I´m alive. Blomma

estelleandersson
2015-05-11 19:48
0

Tack så jätte mycket för ditt svar. Ja för jag vill verkligen inte sälja mina marsvin till ett litet barn som tror att det bara är gos och så får dom inte tillräckligt med c vitamin osv. Det är ju så mycket och tänka på som man antagligen inte tänker på som varken barn eller förälder tyvärr. Men det ska jag tänka på, tack så mycket. (: