Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 2117 ggr
severanka
2015-05-18 12:23
0

Mina små med ringorm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla blev en glad ägare till två underbara små liv Ida och Frida just nu är de 10 veckor. Frida den bruna har fått Ringorm på ögat så nu städar man och smörjer och håller på. Har haft marsvin hela mitt liv och när min sista dog han blev 9 år gammal blev jag så förstörd attan man kom med två bebisar till mig. Frida fick Ringorm förmodligen redan i affären fick höra att det kan sitta i kroppen flera veckor innan den bryter ut men sånt kan hända. Nu kämpar vi. Någon som har erfarenhet just med denna sjukdom för att detta är första gången för mig. Försökte få tag på virkon men ingen som säljer:-(((((( så om ni har nån tips blir jag glad. Just nu använder jag ytsprit

Fridaaaa
2015-05-18 12:25
0

virkon S finns väl på granngården?
Behövs behandling på båda också, antar att ni fått det utskrivet av veterinären?
Kommer det från djuraffären anser jag att de ska stå för i alla fall hälften av kostnaden

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ElmerKrudd
2015-05-18 12:37
0

Jag köpte virkon på granngården när mina hade skabb. Fråga dem på affären om du inte hittar. Du bör även höra av dig till affären och säga till dem att dina marsvin har Ringorm, förmodligen har fler marsvin/kaniner det där också. Tycker som Frida att djuraffären bör stå för en del av kostnaden eller att de iallafall ger tillbaka pengarna du gav för dem. Du trodde ju faktiskt att du köpte friska djur.

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

severanka
2015-05-18 12:38
0

Ja det kommer från affär dock har vi alldrig haft detta hemma och har haft de bara två veckor. Bor inne i stan och har frågat på Apoteket på flera ställe. Kollat nu man kan beställa det via nätet så det får bli så. Får kolla det med ersättning från djur affär. Hade varit skönt att få lite pengar tillbaka men går det inte så går det inte. Fick en salva som jag smörjer det sjuka marsvin och shampo som jag badar båda i.

ElmerKrudd
2015-05-18 12:42
0

#3 Ska du beställa stronghold eller virkon? :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

severanka
2015-05-18 12:52
0

Precis pratat med affären de bjuder på sanerings material och shampo som dödar svamp så det blev i alla fall lite ersättning tack så mycket för tips

severanka
2015-05-18 12:52
0

Precis pratat med affären de bjuder på sanerings material och shampo som dödar svamp så det blev i alla fall lite ersättning tack så mycket för tips

severanka
2015-05-18 13:17
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En liten bild till