Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 683 ggr
dumbell
0

Hjälp?

Det här kanske är en löjlig fråga men tänkte att det här borde vara det bästa forumet att vända sig till.

Kissar era marsvin när ni tar upp dom? om inte HUR i hela friden får ni dom att inte göra det? 🤔 

Mina marsvin har aldrig varit rumsrena, har inget minne av att jag fått dom att INTE kissa på mig utanför buren heller. Men har lite tagit förgivet att jag inte kan göra något åt den men har noterat att vissa kan hålla i marsvin länge utan att få kiss på sig.. Hur gör ni? 😂 

Snälla hjälp mig.. 😂
/Hon som får ha handduk i knäet..

Be the change you want to see in the world

-Gandhi

dumbell
0

Kanske även ska poängtera att det är två okastrerade hannar som jag pratar om.

Be the change you want to see in the world

-Gandhi

Arinah
0

Alla marsvin är mer eller mindre inkontinenta. De kissar där de är. Man kan lära sig deras signaler, många blir lite oroliga på ett kissnödigt sätt. Då har man lämpligtvis en låda med lite spån i de får sitta i en liten stund. Endel marsvin lär sig hålla sig längre, annars är tiden utan att de kissar ca 15 minuter.

Man kan tillverka en liten tvättbar korg fodrad med plastad frotte i lagom marsvinsstorlek, liten handduk o botten, så får man inte kiss i knät

JonnaCecilia
0

Sitter med handduk och fleecefilt i knäet nu! :) och marsvinen såklart ;) kiss kiss!