Böcker om marsvin
Det finns ett antal böcker om marsvin men jag tycker det finns alldeles för få. Det mesta är ju faktaböcker och tyvärr finns det inte mer än ett fåtal böcker om hur det VERKLIGEN är att ha marsvin.
Tycker ni som jag, att det borde finnas fler böcker om marsvin? (Jag vill gärna höra hur stort intresset är med denna fråga.)
🙂
Finns bara en bra marsvinsbok som jag hittat
"mitt husdjur marsvinet" av Mia Winge 🙂
En bra hemsida är humlansmarsvin.se
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det är dåligt med marsvinsböcker.
När det gäller hemsidor är Guinealynx min favorit.
Jag håller med att behov finns av en mer detaljerad bok om marsvin, och en som är mer uppdaterad än de på marknaden. Många av de böcker som finns har utdaterad och rent felaktig information, som att man ska ha saltsten till marsvin. Tror den Frida nämnt är den enda som inte skriver massa dumheter! Sen en som mer ingående skriver om tex foder med bra/dåliga grönsaker, vilda växter osv, har fodertabeller och så, hade jag tyckt varit bra.
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Margaret Elward och Mette Ruelokkoes Guinea pig lopaedia är också bra. Peter Gurney har också skrivit några.
Om man skulle skrivas en bok, skulle den vara mer intressant om det var massa fakta i den?
Instämmer helhjärtat i #1. Jag letade länge och läste de böcker jag hittade. (Det finns inte många böcker om marsvin på svenska ö h t.)
Mitt husdjur marsvinet av Mia Winge är den enda vettiga marsvinsbok jag hittat. Jag skulle önska att den fanns att köpa på alla ställen där de säljer marsvin och att uppfödare rekommenderar den (vilket de kanske gör) till de köpintresserade som är nybörjare på marsvin.
Jag är lite nyfiken på vad du TS skulle vilja att en bok om "hur det verkligen är att ha marsvin" tar upp (förutom korrekt fakta). Har du lust att berätta?
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare