Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 821 ggr
jossanElsa♥
2015-06-08 18:35
0

Fixat större bur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Tänkte visa vad jag gjorde idag hos marsvinen. Jag expanderade deras bur. (Det kommer finnas en bild) Jag undrar vad ni tycker? och om det finns något jag kan förbättra? Måtten är nu 180 gånger 108😀

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

[Gnagare2]
2015-06-08 19:27
0

Utrymmet ser bra ut,tycker jag. Jag tänkte på golvet. Vad har du på golvet? Har du enbart kutterspån direkt på stengolvet? Ser en aningen kallt ut för smådjur. Ser ut att vara ett källarutrymme du har dom i? Utrymmet är stort och fint,men min tanke var bara att det ser kallt  och fuktigt ut om du har dom i ett källarutrymme. 

Jag har haft marsvin sen stenåldern😃 och då fick jag alltid lära mig att aldrig ha marsvin i ett källarutrymme,men det kanske har ändrats nu,vad vet jag🙂 Bara en tanke.

jossanElsa♥
2015-06-08 19:47
0

#1 vi har alltid ha

jossanElsa♥
2015-06-08 19:52
0

#1 Vi har alltid haft alla våra djur i källaren och det har funkat bra i 4 år nu:) Det är tidningar under spånet. Och spånet är bara tillfälligt (brukar ha fleece med matta under:) har också lagt ett väldigt tjockt lager med spån. Och det syns inte med vi har ett element i rummet 😀

[Gnagare2]
2015-06-08 20:12
0

#3 Ok,då är allt i sin ordning,kul att se att det finns fler än jag som vill ha lite större bur till sina smådjur,sånt gillar jag😃

Anna O.
2015-06-08 21:58
0

Hur många grader är det i rummet, är det lätt för drag och finns det några fönster i rummet?

Rafflan
2015-06-08 22:26
1

Skulle tipsa om att lägga en matta underst, sedan en träskiva på mattan och sedan fleece/spån på träskivan så dem inte blir kylda ifrån golvet.

Ang drag, om det finns risk för drag är det bara att täcka sidorna med tex plexiglas, träskivor, fleece, eller liknande :)

jossanElsa♥
2015-06-09 15:48
0

#5 det är ungefär lika varmt som i resten av huset. Ja det finns fönster. Men jag har lagt fleece runt kanterna så det ska inte va drag. #6 tack för tipsen 😀

Anna O.
2015-06-09 23:48
0

Tror nog några kan överdriva litegrann, sålänge det inte är för kallt, finns fönster och att det inte är för kallt för dom att gå så är det nog inte några problem alls! Buren ser förövrigt jättefin ut!

severanka
2015-06-11 17:36
0

Väldigt fint bur, trevligt att folk vill fixa stora plats till sina grisar och som sagt så länge det är inte för kalt och fuktig så funkar det bra. Har samma storlek på bur fast jag har den i lägenhet men det funkar också bra. Har köpt en stor kanin bur till de istället för marsvin bur. Tyckte att de var för små:-)))))))))