havregryn?
Jag har hört av många att man kan ge havregryn till sina marsvin men jag har också hört att man inte kan ge det för att det sväller i magen.
Så nu undrar jag om man kan ge det som foder dagligen?
Mina äter havregryn dagligen. Mängden beror på individens behov :)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Mina marsvin får havregryn, väldigt populärt! Ger det mest som godis och det får det bara ibland i mindre mängder.
Ja det kan man, det har jag gjort i flera år och mina damer håller hullet fint på det och ingen har exploderat. ;)
hur mycket ger ni ungefär?
Ville bara säga att har man ett marsvin som är ganska "tunn" så kan man ge det som mat, hört flera som gjort det och dessutom gillar marsvinen det.
Våra fyra gris grabbar får havregryn funkar super bra dom gillar det mycket starkt här hemma. Plus att det blir billigare med havregryn!
Menar ni att ni ger havregryn istället för pellets?
Det gjorde jag en period, dom äter mer av havregryn än dom åt av pellets iallafall! :-)
En halv dl ger vi till dom vuxna Hampus och Orvar sen till Minto o Tekila ger vi en dl pga Minto är liten och växer än
okej tack så jätte mycket för alla svar! köpte ett paket havregryn idag och dom älskar det 😃
Härligt är populärt;-)
Då är nog marsvinen tacksamma ett långt tag! Nog mina marsvins favorit efter salladen! :)
#7 Precis. Få pellets är bra och marsvin överlag behöver inte pellets :)
Jag köper alltid ekologisk havregryn :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.