Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1502 ggr
älskarkaniner
0

havregryn?

Jag har hört av många att man kan ge havregryn till sina marsvin men jag har också hört att man inte kan ge det för att det sväller i magen.

Så nu undrar jag om man kan ge det som foder dagligen?

ElmerKrudd
0

Mina äter havregryn dagligen. Mängden beror på individens behov :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Anna O.
0

Mina marsvin får havregryn, väldigt populärt! Ger det mest som godis och det får det bara ibland i mindre mängder.

[Trogna Tassar]
0

Ja det kan man, det har jag gjort i flera år och mina damer håller hullet fint på det och ingen har exploderat. ;)

älskarkaniner
0

hur mycket ger ni ungefär?

Anna O.
0

Ville bara säga att har man ett marsvin som är ganska "tunn" så kan man ge det som mat, hört flera som gjort det och dessutom gillar marsvinen det.

[Fyratassar och]
0

Våra fyra gris grabbar får havregryn funkar super bra dom gillar det mycket starkt här hemma. Plus att det blir billigare med havregryn!

Tiger123
0

Menar ni att ni ger havregryn istället för pellets?

Anna O.
0

Det gjorde jag en period, dom äter mer av havregryn än dom åt av pellets iallafall! :-)

[Fyratassar och]
0

En halv dl ger vi till dom vuxna Hampus och Orvar sen till Minto o Tekila ger vi en dl pga Minto är liten och växer än

älskarkaniner
0

okej tack så jätte mycket för alla svar! köpte ett paket havregryn idag och dom älskar det 😃

[Fyratassar och]
0

Härligt är populärt;-)

Anna O.
0

Då är nog marsvinen tacksamma ett långt tag! Nog mina marsvins favorit efter salladen! :)

Fridaaaa
0

#7 Precis. Få pellets är bra och marsvin överlag behöver inte pellets :)

Jag köper alltid ekologisk havregryn :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.