Bottenmatrial
Vad är det bästa att ha på burbotten?
Funkar det bra med bara fleecepläd och ha kisse o bajs låda åt dem?
Visa gärna bilder på hur ni har era?
Marsvin blir sällan "rumsrena". Men har man höet ovanför lådan så är det stor chans att det mesta hamnar där.
Egentligen enligt lag måste man ha minst halva buren med strömaterial, fleece räknas inte dit men många har det i hela buren ändå :) Jag tycker dock fleece luktar jättesnabbt så fick byta varje dag.
Jag har easyströ eller kutterspån :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag röstar för spån! Jag har provat fleece men efter bara ett par minuter syns ju kisspölarna och bajset över hela buren - ser inte alls trevligt ut - och det får de gå i. Näe, mina djur får ströva omkring på kutterspån :)
Jag kör med stallpellets och torv, verkar hittills vara bra åtminstone för fossingarna, nackdelen är välan att katterna ser på marsvinsburarna som gigantiska kattlådor/rabatter
The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers
Jag kör på kutterspån, tycker att det funkar kanon. Provade en gång halmpellets från Granngården, Remiss hette det. Det var superbra, sög upp fukt bra samt var helt luktfritt, hade gärna fortsatt med det om det inte vore för att det var så hårt för tassarna 😐
Jag fortsätter med spån men vill väldigt gärna prova Easyströ i framtiden!
Jag kör på hampaströ, det funkar utmärkt. Jag skulle aldrig ha fleece som bottenmaterial.
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor