Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettminneslund
Läst 3903 ggr
Tex&Tillman
0

Hemsk dag =(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har det absolut hemskaste hänt som jag nånsin har varit med om med mina marsvin 😭 Som uppfödare får man sin beskärda del av dåliga och jobbiga graviditeter och födslar. Honor och bäbisar som dör. Och det är riktigt jobbigt.

Men tidigare idag var jag med om något så hemskt som djurägare. Min 7-åriga katthona har aldrig innan gjort nåt mot något smådjur jag har haft. Förutom att mysa med dem. Detta har gjort att mina marsvin inte blir rädda av hennes närvaro. Men idag tog jaktinstinkten över 😕 Hon hade fått tag på den ena bäbisen, dödat den och börjat äta på den 😭 Lilla Blåöga som skulle få stanna med sin pappa finns ej mer 😭 RIP älskade Blåöga 💔🌺

fuzzie
0

Nämen usch så ledsamt! Jag beklagar verkligen! 😢

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

jossan...
0

nej vad emskt:( jag lider med dig stackare:'(

Gud vad bra jag stavar…

emmaaslund
4

Nej men fy så hemskt!! :o :( Usch, jag lider med dig, så fruktansvärt! Det där tror jag verkligen är en risk med alla rovdjur även om de är tama, men jag förstår också att man ju litar på sina djur. Riktigt sorgligt och hemskt när olyckan är framme såhär.. Vila i frid lilla Blåöga. Och kram till matte.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Cahira
5

Beklagar. 🌺 Släpp skuldkänslorna, det var en olycka som inte på något som helst vis var ditt fel.

Jag säger detta för jag vet hur lätt det är att känna skuld. "Om jag bara.." "Jag borde vetat.." 

Känn inte så. Det var inte ditt fel.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

22tlo00
0

R.I.P Blåöga:(

Fridaaaa
0

Ledsamt 😕

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

philippazon
0

Tråkigt 😕

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

Tex&Tillman
4

Tack allesammans ❤️ Nu har jag satt upp dörrar in till marsvinen, så nu ska det inte behöva ske något sånt igen.

godisgrisen
0

Fy så obehagligt vilken chock!😕Gick katten in i buren och tog ungen eller var han på golvet och sprang? 

Har hört om några fall där katter tagit ungar vilket är riktigt läskigt. Däremot har jag inte hört om något bekräftat fall där en katt tagit ett vuxet marsvin. Olyckor med hundar verkar hända rätt ofta däremot.

Beklagar.

Tex&Tillman
0

#9 Hon tog honom från buren. Minst och aktivast av bäbisarna var han och endast en vecka gammal 😕

Dem andra bäbisarna är ok, men jag har en höggravid hona i den buren som är öppen 1,5 finger när detta hände. Hon har fortfarande inte fött ut sina ungar och jag börjar bli orolig att allt inte står rätt till 😕

vendelaomoa
0

Hur ser det ut nu med den gravida honan ❤️?

Stackars dej! Vila i frid, Blåöga✨

//Vendela och Moas hamsteruppfödning och smådjurdagis i Umeå.

Tex&Tillman
4

Hon födde fem bäbisar. Tyvärr lyckades katten ta sig in på nåt konstigt vänster och tagit en av dem nyfödda bäbisarna 😕 Och detta trots att jag hade satt upp dörrar in till marsvinen och konstant övervakning av katten. Sen dog en av ungarna pga komplikationer. Så tre friska fina bäbisar, 10 dygn gamla växer och frodas 🙂

Katten har nu flyttat och inga fler hemska olyckor ska behöva ske.

Misarn
0

Men fy vad hemskt, lilla fina blåöga

Tilde Gröndahl
1

Ungefär samma sak hände mig fast en iller var mördaren i stället. Illern fick flyta, man kan ju inte leva med någon som har mördat sina älskade marsvin!

Frida B
0

Usch vad hemskt… Tyvärr är det ju sådant här som händer, och just katter har ju väldigt mycket instinkter kvar. Men man får se det så att man har lärt sig någonting, och hoppas på att de andra marsvinen inte har tagit skada av händelsena! Har du lås på dörren? Om inte, försök att skaffa det. Alltså ett nyckellås. Hänt typ samma sak här fast hund och hamster, ett nyckellås gjorde susen, hunden kom aldrig in i rummet utan att jag var där igen!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Hells Angel
0

R.I.P 🌈

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

redets
0

Väldigt sorgligt men nu har det gått över ett år så tråden är ganska gammal.

Bellie
0

Vilken hemsk mardröm! ;( Stackars dig och marsvins bebben! D;

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Adi
0

Nej vad hemskt😕 jag älskar marsvin och  jag blir ledsen när jag hör sånt.