Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1227 ggr
Humus
0

Granngården

Har de nå bra mat till marsvin?

Humus
0

Räcker det och grönsaker etc

Zepp
0

Köp hö oxå när du redan är på granngården!

Marsvin skall ha grovfoder!

För mycket lågfibriga grönsaker är som godis för oss.. dvs inte rätt kost!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Humus
0

Har hö iom jag har kaniner

Skriv en lista vad de skall ha för mat varje dag

Ljungåsen
0

#2 Ja, jag kör kornkross som kraftfoder. Sen har de förstås fri tillgång på hö, och får c-vitaminrika grönsaker. #3 Mitt lokala Granngården har bara hö från Dogman, och det äter inte marsvinen. De är bortskämda med gott hö från bonde.

Humus
0

Jag får ej tag på ngn bonde så jag köper mitt hö från zooplus.dk

Humus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns de med kaniner som säger detta foder är bra o då givetvis för kaniner, men då dessa finns för marsvin så undrar jag är detta bra?

Kommer dock ändå köpa kornkross och hel havre..

Ljungåsen
0

Selective kaninfoder är bra mat för kaniner. Min uppfattning är att marsvinsfodret inte är speciellt bra mat för marsvin. Ett bra marsvinsfoder ska ha en proteinnivå på 15-16%, och en fibernivå på mer än 20%. Fetthalten bör ligga på 1-2%. Selective är för fet, och innehåller för lite fibrer. Kornkross är mycket nyttigare för marsvinen.

Fridaaaa
0

#3 cvitaminrika grönsaker behöver marsvin. Sällan granngården har bra hö

Köp hö av bonde, billigare och bättre :D #6 kollat blocket t.ex? Någon borde finnas :) Eller stall! :)
Havregryn, bra grönsaker, hö, vatten, grenar och grönt utifrån får mina :)

#7 Man får itne ta bilder hur som helst och lägga upp. Länka istället ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anna O.
0

Jag ger mina hö, dag och kväll. Behövs det mer fyller jag absolut på! Marsvin ska alltid ha tillgång till hö. Sedan får det grönsaker/godis som paprika, sallad, gurka, persilja(dom ÄLSKAR verkligen det) vitkål, etc. Det får dom morgon+kväll samtidigt som jag ger deras hö. Så det är mitt lilla schema:) Ger dom oftast inte pellets osv, eftersom ena har väldigt mycket hull. Men c-vitaminer och hö, får dom varje dag och ibland kan dom få havregryn eller något annat även som godis

akittehmonster
0

Jag la nyss ut ett inlägg vad jag köpt på granngården och mina marsvin ÄLSKAR DE!