Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 713 ggr
milliiis
2015-08-13 22:59
0

marsvin biter!

hej igen, har fått ett problem… mitt ena marsvin som är 5 månader håller på att nafsa och biter i mina fingrar och ibland på sin bur kompis (7 månader) när den yngsta håller på och nafsa och bita på den äldsta så kan den äldsta säga till och ibland blir det  bråk.. det blir inga bråk som handlar om liv och död men är fortfarande orolig, vill inte att något ska hända med dom😕

tacksam för snabbt svar!

JonnaCecilia
2015-08-13 23:05
1

Det är helt normalt beteende! Så länge de inte ryker ihop i en stor hårboll och ger varandra stora sår så det blöder är det ok. 

Hur stor plats har de? De behöver ofta mycket plats, och minst varsitt hus de kan gömma sig i. Lycka till.

JonnaCecilia
2015-08-13 23:06
1

Just det, angående nafsandet på dig; gör han det liksom för att smaka lite eller kanske han känner sig lite rädd och osäker? Han bits väl inte så det gör ont iallafall? Vid vilka tillfällen händer det?

milliiis
2015-08-13 23:15
0

de har en ganska så stor bur med två hus så ifall de börjar bråka så kan ju ena bara springa in i de andra huset eller något liknande. hon nafsar lite och slickar lite emellan så jag tror hon vill smaka lite på mig. hon bet mig en gång så att de gjorde ont men annars så har hon inte gjort de och det händer när man tar händerna för nära hennes ansikte och när hon gör på den äldsta (Wilma) så brukar hon bara gå fram till henne och bita.

milliiis
2015-08-13 23:28
0