Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 1240 ggr
anniealex
0

tvätta marsvin

Hejsan! jag måste bara fråga hur alla gör när ni tvättar Talgkörteln på era marsvin? jag brukar använda milt katt shampoo för att tvätta hela dom och då använder jag även en tandborste som jag försiktigt borstar med på Talgkörteln, och hur mycket jag än försöker med att få rent runt där så är det iprincip lika "klibbigt" där när jag har tvättat färdigt dom!!?  tycker det är svårast på mitt virvel marsvin och få det rent eftersom all päls är i vägen..  tacksam för tips!🙂

Fridaaaa
0

Diskmedel :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ljungåsen
0

Jag använder också diskmedel. Om det är riktigt grisigt kan man börja med olja först, och sedan diskmedel.

Elisabeth S
0

Precis . Jag använder disk medlet Yes  som är varsamt mot djur. Man sanerar  fåglar  som råkat i oljeklister på havet  med Yes  just för att det inte är farligt för dem men ändå effektivt. :)

Lycka till

JonnaCecilia
0

Först olja som får vila en stund, sen diskmedel.

Mirinda
0

Vi gör likadant som #4. Först en mild olja som får sitta på ett tag och sedan Yes diskmedel.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Görkan
0

Varför rengör ni den över huvudtaget? Sålänge inget är inflammerad el ngt ska man inte behöva göra ngt.

Fridaaaa
0

#6 rengör inför utställning eller om det blir för mycket :) för att inte riskera inflammtion

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

anniealex
0

Tack så mycket allihopa! Men vad är det för olja ni använder?

Ljungåsen
0

#8 Vanlig matolja funkar. Eller rapsolja eller olivolja.

JonnaCecilia
0

Babyolja kör jag på. Men det är ju dyrare än rapsolja så kanske birde sluta med det ;) Å andra sidan krävs det ju inte mycket, har haft en flaska babyolja för rengöring av talgkörtel och analsäck i över ett år nu.