Får inte köpa??
Jag såg att det fanns en tråd tidigare om vad man ska säga om man inte vill sälja sitt/sina djur till nån. Nu hamnade jag i den situationen själv. Fast det var jag som inte fick köpa.
Hade hittat ett marsvin hos en uppfödare som skulle kunna passa min uppfödning och flaggade för att jag var intresserad av detta och att jag ville köpa det. Den andra uppfödaren blev glad såg det ut som på sms et och den skulle ta med sig marsvinet till en utställning som vi gemensamt skulle delta på. Nu slumpade sig att jag inte kom iväg till den. Men så hade vi kontakt via telefon och jag meddelade att jag fortfarande ville köpa marsvinet och jag visste flera uppfödare som var på utställningen som gärna kunde ta med sig det marsvinet.
Men under eftermiddagen när det började dra sig mot slutet ringer den uppfödaren och säger att det inte går att hitta någon som kan transportera marsvinet åt mitt håll. Konstigt, tänkte jag då jag visste och ringde direkt en uppfödare som fanns på plats. Javisst hade denne sagt. Jag tar med marsvinet.
Så jag försökte ringa till den uppfödaren som jag skulle köpa utav. Men denne svarade inte utan jag får ett försynt sms att det plötsligt dykt upp en på utställningen som köper marsvinet direkt samt att denne uppfödaren helt plötsligt inte vill sälja till mig p g a att vissa saker kring min djurhållning kommit till kännedom, saker som den uppfödaren inte tycker som om denne håller med om.
Detta är väldigt fult gjort tycker jag. För det första tycker jag att vill man inte sälja så säger man det direkt. Sedan om man nu säger så där kryptiskt så ska man kunna ansvara för det och inte krypa in i sin snäcka och varken svara eller förklara. Hellre säga inget!!
Det är verkligen intressant att nån reagerar o fler än jag själv tycker det är mysko. Dock är det här två olika situationer o helt olika människor. Hund har jag fått köpa för ett bra tag sedan utan men. Fast det här med marsvinet är annorlunda för man får inte veta roten till källan. Utan bara lögn…