Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 1161 ggr
frijoh
0

Rastning inomhus

Jag har 2 marsvinshanar på drygt 2 år som bor i en bur på 120x120 cm med ett hyllplan på 30x120cm, dom har en hage där dom får komma ut dagligen som är en pool (160cm i diameter). Helst skulle jag vilja ha dom lösa på golvet, men dom är långt ifrån rumsrena så det går inte! Har ni några bra tips på hur man kan rasta dom inne? På sommaren är det lätt för då är det bara att göra en stor hage ute på gräsmattan, men inne går ju inte det! Så öööös på med tips med olika aktiverings och rastningstips 😀

Ljungåsen
0

Jag rastar mina på golvet i köket. Börjar med att täcka större delen av golvet med fleecefiltar. Då blir det lättare att samla ihop alla pluttar de släpper överallt. Sen när de är tillbaka i buren igen så moppar jag golvet.

Leso
0

Vi lägger en stor vaxduk på golvet med fleecefiltar på. En till vaxduk med fleece på under en liten soffa. Vi tvättar fleecefiltar och då och då moppar vaxdukar. De springer i vårt kök.

jojjehanna
0

Vi har offrat en stor matta som de springer, kissar och bajsar på. De flesta av våra 6 håller sig nästan alltid bara på mattan. Sen dammsuger vi pluttarna och om vi tex ska ha gäster rullar vi bort den äckliga mattan.

Misarn
0

Vi har våra tjejer på fleece filtar och våra kissar främst i höet. Så jag köpte en plastbox på ikea med låg kant, fyller den med sågspån och hö, praktiskt men sen kommer det såklart på flecen också men man får torka upp på golvet efter dom vart ute och knatat :-)