Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 748 ggr
Marsvin.Fantasten!
0

Marsvin, fotproblem!

Hej!

Nyligen köpte jag en marsvin ( 2 Januari ) pga att hennes syster hade dött ( Hon är 3 år ).

Jag märkte då att hennes tassar hade böjts på ett onaturligt sett pågrund av att hon hade långa klor innan vi köpte henne.

Jag undrar  hur jag ska få hennes "tår" rättvända igen, då det syns att det gör ont.

Tacksam för snabbt svar! // Tindra o glimmra❤️

Ljungåsen
0

Jag hoppas att du har klippt ner de långa klorna. Här är en bra sida om marsvinsfötter och fotproblem, men om hon har ont så tycker jag du ska ta henne till veterinären för kontroll. http://www.guinealynx.info/feet.html

Marsvin.Fantasten!
0

Självklart har jag klippt ner klorna, tack för det snabba svaret! :)

Ljungåsen
1

Jag har funderat lite till. Kan det vara så att hon rör sig lite konstigt, och att det är det du tolkar som att hon har ont? Eftersom hon kom med alldeles för långa klor kan man ju misstänka att hon inte blivit så där jättebra omhändertagen, och då skulle C-vitaminbrist kunna vara en anledning till ett knepigt rörelsemönster. I vilket fall så skadar det inte med lite högre mängd c-vitamin ett tag. Ett par korn askorbinsyra på en gurkskiva är ett lätt sätt att säkerställa att hon får det hon behöver. Lycka till med henne!

[AnimeV4]
0

Hur ser trampdynorna ut?