Nya grisar + bilder <3
Min fina lakelandhona Timotej har blivit ensam, så för ett par dagar sedan tog jag kontakt med en uppfödare här i stan som hade några marsvinstöser till salu. Igår for jag dit, och hem kom jag med en äldre hona och en liten bebba. ❤️😃
Nytillskotten är följande:
Groth's Babyface, Rex silver agouti.
Wiiks Lill, Nonself solid silver agouti/white.
Helt bedårande, båda två! Och världens trevligaste uppfödare. 👍
Så igår städades och skrubbades det för kung och fosterland och sedan badades alla tre. Det har bara varit, och är fortfarande då och då, lite kurrande och trampande, men i övrigt är det lugnt. Inget allvarligare än så, vilket är helt underbart. 😃
Min kamera är usel så bilderna blir därefter, men det är klart att jag måste skicka med några ändå. ^_^
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Jättefina grisar❤️
Åååh! Vilka sötnosar!
~ Rheen.
Tackar! ^_^
Här kommer lite fler bilder. Först ut på mitt fina gostroll Groth's Timotej, lakeland, golden/white. ❤️
Edit: Sista bilden där hon sitter i min hand syns inte helt och hållet. Sitter man vid en dator går det att högerklicka på bilden och öppna i ny flik. 🙂
Mvh,
Moa
Och den nya söta gumman Groth's Babyface, rex, silver agouti. ❤️
Mvh,
Moa
Och sist, den underbara lilla Wiiks Lill, nonself, solid silver agouti/white. ❤️ Men hon är hopplöst svår att få bra bilder på. 🤐
Edit: Samma här, två av bilderna syns inte ordentligt, men det går att högerklicka och öppna i ny flik om man vill. 🙂
Mvh,
Moa
Vilka små gosenosar!♡
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Jättesöta alla små grisar såklart! Men jag tror jag svimma lite när jag såg bilden på timotej på rygg! Jisses vad söt! =)
Och vilken härligt inred bur du har! :)
Grattis till dina nya marsvinstöser! De är jättefina.
Jag är nyfiken på hur hög din bur är. Du har lyckats fixa en halv övervåning i en gallerbur. Är det lätt att ordna? Vi är inte så händiga här i huset, så i brist på en bra grundmöbel att börja med, kanske din idé är ett sätt att ge våra grisar lite mer utrymme var. Vi har inte golvutrymme till en jättestor bokhyllebur.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Tack så mycket! Ja, Timotej är min lilla gosboll. ❤️ Förhoppningsvis blir de andra två, eller åtminstone ungen, lika stora mysproppar med tiden. ^^
#8 Det var jättelätt, behövs bara ett måttband och en såg. 👍 Deras bur är 140x69x45 cm (längd, djup, höjd), så 45 cm hög. Hyllplanet köpte jag på Biltema (150x30 cm). Jag mätte innermåttet på burbotten i kanthöjd, 137 cm i den här burens fall, och sågade av brädan i samma mått. Sedan klädde jag den med vaxduk som jag häftade fast undertill (men vaxduk är ju inte nödvändigt), och la helt enkelt hyllan på kanten innan jag satte på gallret igen. Hyllplanet sitter alltså inte fast med något, men det ligger superstadigt eftersom det liksom ligger fast på burbottenkanten som hålls ihop av gallret.
Nu har mina små marodörer gnagt sönder vaxduken på hyllkanten, så jag kommer att behöva ta bort den eller byta ut den rätt snart. 😮Tur att det var en billig vaxduk. 😛 Huset har jag också ställt upp på hyllan. Ryms finfint på ett såpass brett hyllplan, så det är roligt. 🙂
Mvh,
Moa