Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettuppfödare
Läst 1209 ggr
Marsvins.ägare
2016-03-02 15:22
1

Dålig uppfödare

Hej!

Jag tänkte berätta om när jag köpte mina marsvin och hur uppfödaren var osv.

Jag hade pratat med uppfödaren ett tag innan jag bestämde mig för att köpa de, detta var då förra året i September.

Hon skickade bilder på två marsvin och sa att det var dom som var till salu, jag tyckte de såg bra ut däremot hade hon de inte i en bur utan utomhus på gräset vilket var lite konstigt tyckte jag.

Sedan ville hon sälja en bur till mig som var väldigt liten, den skulle kanske inte ens passa för en hamster men enligt henne fick det plats runt 3 marsvin vilket jag inte höll med om.

Men jag ville fortfarande ha marsvinen så jag tackade nej till buren och köpte en egen.

När vi skulle få dom så hade hon tagit med sig 4 stycken i en liten kartong, jag ville bara ha 2 stycken och tyckte det var väldigt mystiskt.

Jag fick då välja två stycken så jag valde de jag tyckte var finast och betalade, fick inget papper om vilken ras det var eller någonting utan jag fick marsvinen och sedan betalade jag och därefter gick de hem.

Jag tog hem marsvinen och de var väldigt väldigt smala och små, de var runt 5 veckor men var jätte smala.

Jag märkte några dagar senare att ena var en kille! Och hon hade sagt att alla var honor.

När jag ringde så sa hon att jag kunde byta ut den ena mot en till hona och hon sa att hon skulle ringa tillbaka, hon ringde sedan aldrig tillbaka och svarade varken på mina sms eller samtal.

Själv tycker jag detta var en hemskt dålig uppfödare men vad tycker ni?

thea_thea
2016-03-02 15:33
3

Ja, det var en dålig uppfödare. Du skulle aldrig köpt djur därifrån, för nu har du stöttat hennes dåliga uppfödning.

Marsvins.ägare
2016-03-02 15:38
0

#1 Nej nu när jag tänker tillbaks var det inte så smart men just då visste jag inte att hon var en så dålig uppfödare, men nu mår ju marsvinen bra och så.

hhejlollo
2016-03-02 15:41
3

Tycker inte det låter som en uppfödare. Låter som en privatperson som absolut inte borde syssla med avel!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Marsvins.ägare
2016-03-02 16:06
0

#3 Ja det håller jag med om, dom säljer fortfarande djur på blocket och där säger de att de är "bra" uppfödare, men de borde verkligen inte få sälja eller hålla på med avel mer med tanke på att någon annan antagligen också kommer köpa djur därifrån i framtiden och få samma problem som mig.

redets
2016-03-02 17:52
0

Jag tycker det här låter som samma uppfödare som har varit en hel del negativa skriverier om på hamstersidor.

I sådana fall har de hållit på länge. En av sakerna som var typiskt för de här människorna var att de alltid mötte upp på stan.

Om det blev något problem så gick de plötsligt inte att få tag på dem.

Har sett deras annonser på Blocket många gånger både hamstrar och marsvin.

Vet ju som sagt var inte om det är samma men verkar lika seriösa 😮 iallafall.

[AnimeV4]
2016-03-02 17:56
0

Anmäl! Verkligen dåligt! :(