yoghurt drops?
hej!
Jag har en fråga. Har hört talas om yoghurt drops som är nån sorts djur godis men jag är inte så säker på om jag ska köpa det. Skulle ni köpa det? jag har alldrig testat ge mina marsvin det. Marsvin ska ju inte äta yoghurt eller mjölk, men många köper det och det är nåt som finns i alla djur affärer nästan.
Tack för svar!🙂
Mina gillade aldrig det och efter att jag lärde mig mer skulle jag aldrig ge det. Det är bättre att ge torkad frukt/torkad grönsak, sallad, gurka eller liknande. Jag vet inte riktigt varför jag inte skulle ge dessa yoghurt drops. Det är nog för att jag tycker att det känns lite oseriöst och att det finns bättre alternativ. Fast å andra sidan köpte jag Rollis party eftersom de älskar det, men det är nog lika oseriöst.. ;)
Rekommenderar inte at ge det :)
Ge en bit frukt som t.ex äpple istället :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Marsvin är laktosintoleranta så det är direkt olämpligt att ge dem yoghurtgodis. http://www.guineapigtoday.com/2011/09/07/what-to-avoid-buying-for-your-cavy/
Alltså vet inte om det är bra med yoghurt drops men mina grisar brukar inte föredra köpt godis utan dom tycker mer om gurka.
#4 Låter som typiska marsvin. Mina tycker också att gurka är det godaste som finns.
#5 Haha jaaaa! Gurka är bäst😂
Jag har provat att ge yoghurt drops, men inget husdjur jag har haft har någonsin gillat dem. Varken marsvin eller kanin. Inte katten heller för den delen.
Äpple, gurka eller morot brukar vara uppskattade godsaker. För att inte tala om vattenmelon och apelsin! Åh vad de mumsar och dreglar. 😃
Och vill man ha något mindre kladdigt godis så brukar ärtplättar vara väldigt populärt.
Du har ju redan fått svar på din fråga, men vill bara 'varna' lite för de där mosade, torkade ärtorna som #9 nämnde. Skulle väga grisarna, samt klippa klor, och då allt det var klart skulle jag belöna dem med mosade ärtor. Plötsligt hör jag hur ett av marsvinen börjar göra smaskljud, och den mosade ärtan har åkt förbi framtänderna, och ligger bakom dem i munnen. Svårt att förklara, men hon hade som 'missat' att bita sönder den, så hela ärtan satt fast i munnen. Försökte febrilt få tag i den, men då marsvinet såklart började få panik, fortsatte hon bara att tuggsmaska. Jag försökte ta tag i henne, hålla fast käkarna så hon slutade tuggade och dra ut ärtan, men det gick bara inte. Det håller på i kanske 10-20 sekunder, och till sist får hon på något sätt puttat fram ärtan till framtänderna, så hon får bitit sönder den. Phew. Kanske inte är så fruktansvärt farligt, då hon lyckades lösa det själv, men jag tror det kan vara bra att ha i åtanke att det mest otänkbara kan hända när som helst, haha.
~ Rheen.
#10 Fy sjutton vilken otäck historia! Jag hoppas verkligen jag aldrig behöver vara med om något liknande.
#10 Så brukar mina marsvin hålla på ibland, men de är ju glupska som få.. De älskar ärtplattor, så om det är ett problem är det bara att dela dem! Sedan så hör väl ärtor till marsvinstjockismat, så man får passa sig lite med mängden. Bra godis iallafall :)
tack för alla svar! är så tacksam! vi har tänkt köpa ärt chips för dom bara älskar det
Det innehåller mycket fett och även mejeriprodukter som varken marsvin eller kanin ska ha i sig så.