Fiser?
Hej! Jag har två marsvin på ca 1 år och jag har ett litet vad man kan kalla mysterium det är så att på morgonen så tycker jag att deras ögon ser rinniga ut men på kvällen tycker jag det ser det heltnormalt ut kan det vara så att dom såver på natten med stängda ögon och det då typ klibbar ihop sig och blir typ riniga (hoppas ni fattar vad jag menar). Men vad som är mer konstigt är att när jag har dom i knät eller när jag motskonerar så tycker jag dom nyser (inte varje gång men kanske varannan dag och det är oftast 3 gånger irad) trodde först dom var förkylda men dom är lika pigga och matglada som vanligt och nosen rinner inte! Men altså jag har kommit på att det kommer från rumpan/magen så kom och på att tänka på att när jag lyfter dom så tar jag dom ju på magen så kan det vara möjligt att jag typ sätter igång något som får dom att fisa? Någon som vet? Tacksam för svar!
Oj såg att det var lite stavfel och lite så i texten men hoppas ni fattar hehe…
Jag har ingen aning, om de mår allmänt bra så är det väl bra. Men de kanske äter för mycket kol eller något liknande. Kolla upp vad du ger de för mat och se om det är problemet. :)