Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 676 ggr
marsisen
0

Golvtid

Hej! Jag har börjat med att mina grisar får springa runt på golvet varje dag, så de får lite utrymme:) Jag vet att många också ger sina marsvin golvtid, och undrar om nån har något tips på hur dom kan känna sig mer bekväma? Det jag gör nu är att det nästan bara får gräs när de kommer ut, tar inte ut husen men de har små "myshögar". Det går helt okej, men det är fortfarande buren som är number one, och det kan man ju acceptera, men skulle ändå vara kul att veta tips så de nästan längtar ut:) Tack!

animal power <3

Äppelsnäckan
0

Fortsätt så och låt de gå ut när de själv behagar. Alternativt sätt ut nåt hus och gör det lättare för dem att hoppa ut när de önskar.

www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!
www.marsvinspensionat.weebly.com - Marsvinspensionat

marsisen
0

#1 Våran bur är rätt hög och en utav dom har en tumör så blir svårt för dom att hoppa ut själva, men ska se om det går att fixa en utväg som fungerar för dom :)

animal power <3

Ljungåsen
1

Mina pojkar gillar sin golvtid. Jag brukar släppa ut dem på köksgolvet. Först lägger jag ut en fleecefilt över en del av golvet, sedan sätter jag dit varsin pall (som de har som hus), och en stor hög med hö. De har varsin aktivitetsboll som de springer runt och jagar. Sen när de blir trötta lägger de sig under pallarna och vilar lite, innan de kör igång igen. Om jag är i köket när de är ute så brukar de klättra på fötterna på mig och tigga grönsaker. Det brukar de få också.