Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 1664 ggr
Den vilda djungelkvinnan
1

Blocket och djurplågeri

Jag såg en annons för några veckor sen på Facebook om ett ensamt marsvin. Annonsen löd ungefär såhär: "Marsvin säljes, han är tam och ropar när han hör kylen öppnas. Han trivs jättebra med andra marsvin men han bor själv vilket går bra om man lägger lite mer tid på honom." Jag mailade Blocket och skrev att amarsvin inte får.bo ensamma enligt lag men deras svar var att de kan inte avgöra om det är djurplågeri så jag får anmäla till länsstyrelsen om jag vill. Borde inte Blocket ha lite mer ansvar? Katter och hundar får inye skänkas men marsvin får säljare ensamma… Vad tycker ni och finns det något att göra åt Blocket ansvar? Mvh, Den vilda djungelkvinnan

Den vilda djungelkvinnan
0

Inte Facebook. På Blocket. Mobilen rättade mig för jag stavade fel.. Blocket.se ska det alltså vara!!

[Jennah]
3

Men hör av dig till säljaren då istället för att anmäla och hålla på. Mycket trevligare.

Den vilda djungelkvinnan
0

Självklart mailade jag säljaren utan att få svar innan jag anmälde.

[Jennah]
0

Säljarens svar verkar ha varit att plocka ner annonsen. Jag hittar den då inte iaf.

Den vilda djungelkvinnan
0

Det är några veckor sen som sagt.

jojjehanna
0

samtidigt är det ju bättre att det marsvinet säljs till någon som kan ge den en kompis, kanske kunde man bett säljaren formulera det så