Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 413 ggr
VildaVega
2016-08-08 14:16
0

Starta på nytt?

För några veckor sedan tog jag det svåra beslutet att ta bort min sista gris. Lilla älskade Vega kommer att alltid finnas hos mig och nu har hon det bra med sin syster och betar på gröna ängar.

Efter detta jobbiga beslut så har det blivit väldigt tomt i huset… Ingen hälsar på mig när man kommer hem efter jobb/skola och det finns ingen man kan mysa med samtidigt som man pluggar eller tittar på film…

Nu skulle jag vara tacksam om någon tycker att jag ska inskaffa ett par nya hårbollar. Mina förra grisar fick alltid komma ut varje dag och eftersom vi bor på landet få de även gräs och komma ut i solen när vädret är fint (sommar ev. vår och höst). Börjar andra året i min gymnasieutbildning och tänker fortsätta plugga på universitet senare efter studenten. Så min fråga är om någon samtycker att jag ska skaffa ett par nya grisar i mitt liv eller om ni tror att det blir för mycket pga pluggandet efter studenten? Eller ont om plats då universitetet jag ska till ligger en bra bit från där jag bor.

Mycket tacksam för svar!

Toffie.cupcake
2016-08-09 08:22
0

Beklagar, men nu mår säkert lilla Vega jättebra och betar på stora fina ängar som du säger :) Det jag tänker är att om du är osäker på om du kommer kunna ge ett par nya små grisar den tid de behöver i kanske upp till 7-8 år framöver så är ju ett alternativ att adoptera/hjälpa vuxna marsvin som ska omplaceras. Då vet man hela tiden också att man räddat dessa, och att de säkert mår mycket bättre nu i vilket fall än där de var innan. Och sen dessutom att ni inte får hela deras liv tillsammans, beroende på hur gamla dom är ;) Vet du annars om det finns någon annan som kan ta hand marsvinen när du flyttar till universitetet sen? Vårdnadshavare, syskon, nån kompis eller så? Ifall det nu inte går att ta med sig dom? :) Detta blev ett lite rörigt svar, men hoppas att det kanske var till nån hjälp iallafall! :)

Toffie.cupcake
2016-08-09 08:22
0

Beklagar, men nu mår säkert lilla Vega jättebra och betar på stora fina ängar som du säger :) Det jag tänker är att om du är osäker på om du kommer kunna ge ett par nya små grisar den tid de behöver i kanske upp till 7-8 år framöver så är ju ett alternativ att adoptera/hjälpa vuxna marsvin som ska omplaceras. Då vet man hela tiden också att man räddat dessa, och att de säkert mår mycket bättre nu i vilket fall än där de var innan. Och sen dessutom att ni inte får hela deras liv tillsammans, beroende på hur gamla dom är ;) Vet du annars om det finns någon annan som kan ta hand marsvinen när du flyttar till universitetet sen? Vårdnadshavare, syskon, nån kompis eller så? Ifall det nu inte går att ta med sig dom? :) Detta blev ett lite rörigt svar, men hoppas att det kanske var till nån hjälp iallafall! :)