Min tvåvåningsbur
Så här blev burarna till slut. Blev inte så små, som tänkt från början utan de blev 2x0,85 m vardera och med ramp emellan. Skapelsen kallar vi för "Herrgården" och Sack och Rufus, de små gullegrisarna, håller som bäst på att göra upp om vem som skall härska över det hela. Än så länge har det gått mycket "hyfsat" till och jag tror det bli Zack (den äldre) som vinner. Rampen verkar de gilla. De rör sig ganska ofta upp och ned och Rufus, (den gule) har sin favoritplats på rampen just under taket
Vilken lyxbur, vad kul för dom 🙂
/3mma.
Matte till Queens Maja
Vad fint!👍 Det var väl det jag visste (eller i a f) hoppades få höra; att marsvin kan lära sig att gå på en ramp. För oss är den enda möjligheten att öka marsvinens burutrymme just en tvåvåningsbur. Önskar bara att vi vore lika händiga som TS och andra som byggt egna burar.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Jättefin bur, verkligen! Är allt detta för endast 2 små marsvin? :-)
Ja, än så länge är det så. Har aldrig haft marsvin förut, så kanske det blir två till i framtiden. Vi har tagit gästrummet och gjort om det, så det fanns gott om plats.
Vad gäller rampen, så älskar grisarna att springa upp och ned på den. Fick rådet av en vänlig medlem att inte göra den för brant och sätta upp väggar. Vår ramp är 18 cm bred ytterväggen 7 cm. Rampen sitter intill burens innervägg. Kul att ni gillar buren!