Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1310 ggr
musse_lusse
0

Bokhyllebur??!

Hej! Jag har tittat på flera gallerburar länge. Men sedan kom jag på att det är mycket billigare med en bokhyllebur. Hittade då en Billy bok hylla på Ikea och har sedan hittat några på ex blocket.com. 

Men sedan tänkte jag på vad jag skulle ha på botten. Är vaxduk lämpligt?? Eftersom jag ändå bara vill skydda botten och ev kanterna från ex. mögel. Har ändå kutterspån över det sedan. 

Kom gärna med fler idéer med plastmattor man kan ha under kutterspånet, och är det lämpligt och ha en vaxduk under??

Tacksam för svar// 3 marsvin med behov av ny större bur.

/// Musse_lusse 

Instagram: MusseAndLusse

Stigfinnaren
1

Hej #0!

Det är mycket trevligare med lådor än gallerburar.  Ett bra val tycker jag. Baksidan på Billy-bokhyllorna  är väldigt klen. Jag föreslår att du byter ut den.  Jag skulle sätta dit en skiva med formplywood som är fuktsäker.  Den klarar urin alldeles utmärkt. Jag har det i mina 3 lådor. Ett tips är att dra en silikonsträng runt kanterna inne i lådan för att säkerställa att eventuell fukt inte kommer ut. När du städar är det enkelt att tvätta botten med ex. en fuktig svamp

haushinka
0

Jag har transparent vaxduk från jysk i min bokhyllebur. Funkar alldeles utmärkt, och läcker inte igenom någonting :)

TheCottonCandy
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag byggde en bokhyllebur av en billy-bokhylla. Köper du en ny från ikea så kan du lätt använda hyllorna till att förstärka baksidan som visas här på bilden. Och jag använde vaxduk inuti buren vilket har funkat superbra! 🙂