Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1716 ggr
Randomel93
2019-03-11 06:58
0

Alspån

Har flyttat till mindre så nu har jag grisarna precis vid sängen, nu känner jag hur mycket det luktar med fleecebotten.. Någon som har erfarenhet av alspån? Eller som kan föreslå nån annan spån och varför? Gärna något som inte är för svårt att få tag på :)

-Aida-
2019-03-11 09:33
0

Alspån tyckte inte jag va så så himla jätte bra, tyckte inte de sög upp så effektivt, de låg mer ovanpå tyckte jag och sög upp över tid, de döljer all lukt dock helt klart.
Jag föredrar vanligt spån med hö ovanpå, de döljer all lukt också och spånet suger upp bättre. Granngården har lättströ gjort på hampa, 20 kg för 170 kr, billigare och suger upp bra, dammar inget.

Ljungåsen
2019-03-11 09:37
0

Lättströ från Granngården har en fantastisk uppsugningsförmåga, men jag tycker det är lite hårt för tassarna att gå på. Jag hade easyströ (värmebehandlad hackad halm) uppepå, för att det skulle bli mjukare. Det fungerade bra.

Randomel93
2019-03-11 12:30
0

Är svinpilligt att ta sig till granngården för mig :( var alspån hårt för tassarna?

-Aida-
2019-03-12 08:27
0

#3 Alspån kan bli lite hårt att gå på i längden, de är dessutom dyrt och man behöver mycket utav det, men de är billigare än carefresh som är de dyraste men också de bästa. Zooplus har ett större utbud av olika sorters strö, där kan du köpa bra strö, billigare i större mängder och få de levererat hem.

Vera Linden
2019-03-12 14:11
0

Jag tycker det funkar bra med lättströ från granngården, det luktar inte så mkt och suger upp bra. Det är gjort av något som heter hempa.