Tips om diy marsvinshus
Hej Jag bor på ett internat i Öjebyn men på helgen så bor jag hemma i en annan stad. Hursomhelst så har jag inte hus och gömställen till mina han marsvin i mitt rum vilket jag har hemma. Problemet är nog att jag inte vill flytta marsvins husen som jag har hemma till internet. Det kommer bli väldigt jobbigt och svårt att göra det varje söndag, när jag åker tillbaka till skolan. Min fråga är om ni kunde förekomma med något exempel som jag kan kunna testa med? Som tex något hemma gjort. Jag vill även säga att jag har möjlighet till att köpa nytt pga pengar brist Tacksam över svar😉 hoppas ni kan hjälpa PS kan man använda kantong hus ? Har haft det förr men blev osäker på om det är bra för dom pga att det tuggar i sig.
Kartonghus funkar alldeles utmärkt. Det är ingen fara om de tuggar i sig lite. Det är inte skadligt.
Jula har billiga pallar med om man hellre vill ha det.
Läs gärna recensionerna på den här pallen ; )
Det är lag på att marsvin ska ha sådan inredning att de kan söka skydd, så du bryter mot djurskyddslagen som inte har det till dina marsvin. Kartonger fungerar utmärkt. Välj helst sådana med så lite tryck på som möjligt, och klipp minst två ingångar och utgångar.
#2 Jag vet det 😉 Grabbarna har inte varit på internet än faktiskt. Jag håller på att skaffa inredning innan😌 just nu är dom hemma där de har bra inredning och skydd m.m. 😆 Tack så mycket tipset.
#1 Tack så mycket för tipset😆
#4: Vill bara tipsa om att ett gömställe också kan vara en gammal mössa som blir som en påse som marsvinen kan gömma sig i. Också super för marsvinen med varsin mössa att krypa in i under resan till och från internatet! Jag har mina marsvin i sådana påsar i transportburen när de ska till veterinären.