Att bada bara ena?
Hej! Har två teddydamer och en CH grabb, och den långhåriga killen tenderar att lukta kiss och kan behöva badas oftare än tjejerna utöver den normala underlivshygienen. Jag tror han får kiss på sig av dom andra med jämna mellanrum.
Tidigare så har jag alltid sett till att bada alla tre vid samma tillfälle för flockens skull men har ni andra upplevt jobbig stämning i flocken om bara en badas ibland?
- Redigerat 2021-06-11 21:37 av Cireea
Inget problem att bara bada den som behöver badas. Jag har en flock med kastrat och fem honor. En av flickorna är långhårig och badas i samband med klippning. Kastraten badas när någon kissat ner honom. Övriga flickor badas kanske någon gång om året. Jag har aldrig badat alla samtidigt.
Gud så skönt för tre stycken tar sån tid när dom ska torka emellan! Sist fick jag bjuda över vänner på fika så dom kunde sitta och torka, haha :)
#2: Jag brukar föna den som blivit badad. Då torkar de hyfsat fort.
Har man marsvin som inte är korthårig brukar det vara problem. Ex långhårig marsvin får längre päls men även där nere (rumpan). Kiss fastnar i pälsen och luktar men framför allt är det synt om marsvinet. Har själv två långhåriga marsvin men det problemet löser jag genom att klippa bort pälsen nedanför.
Marsvin hatar att bada.