Marsvins bur
Jag är en framtida Marsvinsägare och håller just nu på att ta reda på allt som är nödvändigt för ett Marsvin!
Jag funderar på om jag ska skaffa en stor gallerbur eller om jag ska skaffa gallerpaneler och ha fleece filt som underlag.
Är inte rikigt säker på vad jag ska gå med.
Skicka gärna bild på er marsvins bur👍
#0: Var det inte chinchilla du var på väg att skaffa så sent som imorse?
// Harley
- Redigerat 2021-01-19 19:36 av Herveaux
#1: Jo, fast efter långt grubbel så beslutade jag att testa marsvin istället.
#2: "Långt grubbel" är alltså knappt en dag då?
// Harley
#2 Varför valde du marsvin istället? :)
Skippa gallerbur och satsa på en bokhyllebur eller bygg en egen bur. Gallerbur är för det mesta så små.
Mvh
Mig
#3: Egentligen, vad spelar det för roll pch vem bryr sig? Nu har jag fattat ett beslut.
#4: Tack för tips!
Ja, jag bygger nog en egen. Då har man lite pyssel också 😁
Så du rekommenderar inte sådana galler delar från Amazon.se som man sätter ihop själv?
#5: Jag bryr mig. När någon hoppar mellan olika djurslag på ett par dagar och tidigare visat att denne inte tar till sig viktig info så blir man lite extra på tå, för djurens skull. Djurköp ska inte vara ett beslut man tar hastigt och lustigt.
// Harley
#7: För det första så ska jag inte skaffa dessa marsvin imorgon om du tror det.
Det finns en anledning till att jag läser varje inlägg på marsvins sajten. Jag ska lära mig, för att snart skaffa en ny kompis.
Däremot så hade jag svårt att välja vad som skulle passa mig bäst.
Om det var så viktigt att veta 😀
Jag tycker det är oroväckande att du på knappt sex timmar gick från att planera att ta hem en chinchilla till att istället planera ett marsvinsköp.
Missförstå mig rätt, det är bra att du frågar om saker och planerar. Men det ringer varningsklockor för mig när någon så tydligt hoppar mellan olika sorters djur under samma dag. Ena sekunden planeras detta och i nästa planeras något annat.
Ta dig en lång fundering och läs på om de djur du fungerar på att skaffa. Även om köpet ligger längre fram längst vägen så är det tydligt för mig att du inte riktigt är bestämd i vilket sorts djur du vill ta hem. Avvakta. Läs på och fundera.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#7: hålller med
#8: en?????
#9: Som sagt, jag har inte ens planerat när jag ska köpa ett till djur.
Det är säkert ett halvår kvar!
Jag har bara pratat om vilket djur jag ska köpa, jag har varken bestämt mig eller köpt något.
Just nu håller jag bara på att läsa fakta för att se vilket djur som passar mig bäst.
Det påverkar inte djuret på något sätt alls om jag har svårt att bestämma mig. Det ger er bara ett annat sätt för er att kommentera och få mig att verka ännu sämre.
Sluta klaga på att jag bestämmer vilket djur jag ska köpa, det viktigaste är ju att jag hittar rätt djur för mig.
Jo, jag har redan bestämt mig att det är marsvin som ska köpas i framtiden.
Dessutom finns det redan en person som har skrivit samma sak som svar på inlägget, du behöver inte komma hit och klaga. För så mycket vet du faktiskt inte.
#13: stör mig väldigt mycket på att du skriver "en ny kompis" Jag hoppas verkligen inte att du bara köper ett husdjur
#14 Reagerade också på det.
Mvh
Mig
#13 & #14: Jag skrev innan att en av anledningarna att jag skulle skaffa marsvin var för att man kan ha mer en 1 i samma bur.
🤔
#16: ok
#16: Det handlar inte om att man kan ha mer än en, det handlar om att man måste ha mer än en. Att ha ett ensamt marsvin är ett brott mot djurskyddslagen.
#18: Ja, det vet jag. Men asså guldhamstrar kan eller får man inte ha fler en 1 i samma bur. Därför är jag intresserad av Marsvin som man kan och måste ha två och två.
Det är ju inte lite konstigt att du inte fattar det jag försöker förmedla!
Lägg inte märke till minsta detalj i varenda mening man skriver. Jag ska inte ens behöva förklara varför jag har bestämt att skaffa marsvin.
#19: okok det är ditt val men lägger bara märke till sånnt
#19 Jag tror du måste andas lite och se att det är ingen som försöker vara elak utan bara förmedlar information som är av vikt. Detaljen om vad lagen säger är jätteviktig, det är ju inget man säger för att vara elak utan för att ge dig rätt information från början. Sen är det inte konstigt att folk reagerar lite med tanke på tidigare diskussioner och inlägg där du varit delaktig. 🙂
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#21: förstår, nej jag tror inte att någon menar illa med sina kommentarer. Däremot så är det rätt jobbigt för mig att hela tiden bli dömd/påpekad om hur dåligt påläst jag var gällande hamstrar.
Jag försöker göra det bästa jag kan och lär mig mer 🙂
Det lättar bara lite för mig om folk slutar påpeka allt som hände på hamster - sajten 👍
Men jag förstår att ni tänker på minsta detalj egentligen, det är bara lätt att missförstå mig 😕 Och då "gnäller" jag tillbaka.