Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 190 ggr
Wilmalovisa07
0

Marsvin hoppa?

Hej! Jag har en hemmagjord bur som min pappa har byggt. Till den byggde han också 2 hus som sitter ihop och då blir det som en ovanvåning där så vi hade en liten ramp där. Men mina marsvin ville inte gå på rampen utan dem bara välte ner den så jag tog bort den så det blev mer plats i buren. Men nu har den börjat hoppa upp där istället. Det är inget dem kan skära sig på eller så det är bara att jag har läst att marsvins ben inte är gjorda för att hoppa. Där dem hoppar är det kanske lite mer än en decimeter högt. Är det dåligt för marsvin och hoppa upp där ganska ofta?

Ljungåsen
0

Att de hoppar upp är inget större problem. Det är mer vid själva nedhoppandet som skador kan uppstå, och kanske mest om risken finns att de kan knuffa ner varandra.

Hade de varit mina så hade jag funderat på om det finns något bra sätt att förhindra att de hoppar upp, just för att de kan skada sig illa ifall de ramlar ner.

Wilmalovisa07
0

#1: hej! Dem är aldrig där sammtidigt så det är ingen risk att dem knuffar ner varandra! Tack för svaret