Tips och råd, ringorm
Hej på er!
Har ett (ångest)problem där jag hoppas kunna få lugnande råd, och goda tips av er! 🙏❣
Jag hjälpte en bekant (som hamnade i en akutsituation) att ta hand om hens 2 söta marsvinsflickor i två veckor. De väntade på nåt prov för (stark misstanke även från vet) Ringorm, och hen sa att jag skulle bada dem med Fungoral så länge, som hen skickade med.
Sagt & gjort, jag visste ju vad Ringorm var, (typ kontakt & indirekt smitta) så marsvinen åkte direkt in i eget rum med stängd dörr, dit bara jag har gått in. Skoskydd & plasthandskar på, och klädbyte direkt efter jag varit in och gett dem mat och myst lite. När jag badade de små grisarna rengjorde jag även bur och tillbehör med Klorin, samt skurade Klorin i badrummet, och badkaret efteråt. Allt gott.. tills jag började läsa, här och på många, många andra sidor.
Det är nu jag hoppas på goda råd 😱😱
Nu efteråt har jag fått rejäl ångest och oro, nu föreställer jag mig att det flugit sporer överallt, att mina katter ska bli smittade, att vi ska bli smittade, att jag måste bränna alla kattsaker (eller hela huset för den delen🤣), att sporer har hunnit flyga in bland julgrejjerna i skåp och lådor, ner i besticklådan, att vi aldrig mer kan ta hem gäster, ja, ni hör ju 😅🤯😭😂😰🥴😵😱 Jag kan faktiskt knappt sova, tror ni jag kan vara lugn med de åtgärder jag hade, eller ska jag bryta ihop? Vad göra?
Så tacksam på förhand.🙏
- Redigerat 2021-06-11 21:20 av Cireea
Jag skulle känna mig helt lugn om jag var du, faktiskt. Marsvin springer ju liksom inte runt i hela huset och sprider sporer överallt, och har du haft dem separat och badat och sanerat som du beskriver känns det otroligt osannolikt att du skulle ha någon smitta kvar.
#1: Jag hoppas att du har rätt, detta lugnar mig lite, tack. 🙏