Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeskötsel
Läst 199 ggr
gickan87
2021-07-05 22:04
0

Bottenströ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bottenströ

Finns det något bottenströ som är bättre än kutterspån?
Tänker ett som döljer lukten bra och man ser det som är blött lättare?

Ett krav är att det inte för vara hårt, så toalätt och andra hårda pellets fungerar inte. Har grisar som har problem med tassarna och det blir mycket värre när dem går på alltför hårt underlag

MVH Erika :)

Cireea
2021-07-05 22:36
0

Lättströ? Carefresh? 😊

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

gickan87
2021-07-05 23:19
0

#1 Lättströ har jag testat, tycker det är så stickigt. Men man ser det blöta bättre.

Carefresh har jag bara hört bra om, ingen egen erfarenhet. Men det verkar tyvärr ganska dyrt och buren är 300*78 cm. Så går åt rätt så mycket.
Fast det kanske är såpass bra uppsugningsförmåga så man inte behöver städa ur hela buren?

MVH Erika :)

Ljungåsen
2021-07-06 07:05
0

Easyströ tycker jag är ett riktigt bra strö, mjukt och trevligt med bra uppsugningsförmåga. Vill man öka uppsugningsförmågan ännu mer så kan man lägga lättströ i botten, och sedan easyströ uppepå. Bara lättströ tycker jag blir för hårt för deras ömtåliga små fötter.

Om man har en hane som tycker om att släpa snoppen i spåret så är dock varken easyströ eller lättströ några bra alternativ. Eftersom de består av så små bitar så fastnar massor i snoppen, och man får ägna sig åt att göra rent den väldigt ofta. De flesta hanar beter sig inte sådär, men en del gör det tyvärr.