Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettboende
Läst 299 ggr
Kristall1257
2021-12-20 11:30
0

Marsvin i sovrum

Går det att ha ett marsvin i ett sovrum eller kommer de störa? Ifall de stör hjälper det att ha dem lösa på natten? Eller måste man ha dem på ett annat ställe?

Medlem i HBT, hållbar livsstil, hästar & ridsport, prepping, star stable och the sims.

~~~

Ljungåsen
2021-12-20 11:54
2

Det finns folk som har marsvin i sovrummet och tycker att det går bra. Själv skulle jag inte vilja ha det så. De är delvis vakna på nätterna, och låter en hel del.

redets
2021-12-21 12:47
2

Jag har marsvin i sovrummet och det är inga problem men mitt marsvin Åke skulle jag absolut inte vilja ha i sovrummet då han låter så otroligt mycket när han dricker ur /leker med vattenflaskan.
Så alltså beror det på hur mycket marsvinen ifråga låter. En del kan som sagt var störa rejält och andra är hur tysta som helst .

grisros
2022-01-07 17:34
1

Vi har våra marsvin i sovrummet! Egentligen på grund av att vi bor i kollektiv och vill ha dem i "vårt rum" men tror vi kanske skulle ha dem i sovrummet även om vi bodde i egen lägenhet för det är rätt mysigt. Känns tryggt att vakna på natten och höra att de boar runt och tuggar hö. De anpassar sig faktiskt efter vår dygnsrytm också, inbillar vi oss i alla fall. Trots att de i vanliga fall är väldigt högljudda sover de och är för det mesta tysta när vi sover.

Det enda negativa är, som redets säger, att det låter väldigt mycket från vattenflaskan. Vi har helt enkelt vant oss men har läst att man kan sätta en strumpa runt flaskan för att minska själva dunsljudet. Våra skulle nog iofs dra ner och slakta strumpan, hehe…. Tycker du ska pröva att ha dom i sovrummet om du vill i alla fall!

Chinesecrestedlover
2022-01-09 22:09
2

Det går absolut (beroende på hur lättstörd man är förstås)…men tänk på att det finns risk att utveckla allergi/förvärra befintlig allergi om man har djur i sovrummet. Detta eftersom man bör vila från allergenerna då man sover.