allrodin
Hej!
Har ett marsvin som opererats för urinsten i mars, på återbeöket kunde man ev se någon som man skulle kunna tolka som kristaller på röntgen. Har mått bra sedan dess men nu börjat få ont igen lite i omgångar. Någon som har behandlat med allrodin?
Jag har ett marsvin som får Allrodin under sommarhalvåret, men inte mot urinsten utan som understödjande behandling efter urinvägsinfektion. Utomhusmat som gräs, Kirskål och maskrosblad är ofta mer kalciumrik, och Allrodin hjälper till att få ut överskottet. Hon får dessutom Eurologist året runt.
Stackars din lille. Urinsten är ett elände. Läst den här länken?
http://ietthornavvardagsrummet.blogspot.com/p/urinsten-alternativ-behandling.html
Har läst den och just Allrodin har ju fler bra egenskaper, vilket jag verkligen hoppas ska kunna hjälpa min lille kämpe. Fick hem det idag. hur ger du den, krossad lr i bitar?
#2: Jag mortlar den till pulver, blandar med lite vatten och ger med 1 ml-spruta direkt I munnen. Allrodin är jättegott, så det brukar inte ta många gånger innan marsvinet tar sprutan alldeles frivilligt.
Jag vet att det finns folk som lärt sina marsvin att äta tabletterna som de är, men det har jag aldrig lyckats med.
#3: ja det kan man ju med göra. La det på en gurkskiva, sprutor är han van vid sedan tidigare så det ska inte va några problem.
#4: Åt han upp gurkan med Allrodin på?
#5: Ja.
Hur går det för honom? Märker du någon skillnad nu när han får Allrodin?
#7: Han kämpar på, piper fortfarande till och från men äter och dricker som han ska. Hade en episod med blodig urin för några dagar sedan men det har upphört igen.
#8: Stackars liten. Har du fått Metacam utskrivet av veterinären? Om inte, så tycker jag att du ska be om det.
Marsvin tål Metacam mycket bra, och har de bara inte problem med levern så kan de äta det i flera år om så behövs. Jag har haft många marsvin som långtidsmedicinerats med Metacam, av lite olika anledningar.
Det är ju väldigt synd om han har ont, när han inte måste, menar jag.
#9: Ja jag har det utskrivet.
#10: Vad bra! Då bör han må så bra han kan, efter omständigheterna. Urinsten är ett elände.