Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 7198 ggr
Pias
0

Hur länge ensamma?

Hur länge klarar sig marsvin ensamma, alltså utan mat och vatten? Det jag undrar är om man kan ge dem mat och vatten och sedan lämna dem t.ex. måndag morgon och sedan komma tillbaka tisdag kväll? Det blir alltså ett och ett halvt dygn tror jag man kan säga. Måndag dag, måndag natt och tisdag dag.

lomsen
0

Det ska väl gå bra antar jag, stor vattenflaska, mycket hö, och kanske en stång med mat eller foderautomat kanske, men huvudsaken är ju hö så testa du! och oroa dig inte utan tro på att de klarar det!

mvh

Abico
0

Jag har lämnat mina marsvin över helger flera gånger, inga problem. Då rör det sig ofta om fredagkväll - söndag eftermiddag. Jag fyller på nytt vatten precis innan jag åker, lägger åt dom gott om hö och sedan lite grönsaker och pellets.

Hanna 

Fiona
0

Det går bra! Men d skulle kanske kännas tryggare om någon kunde kolla till dom ex. på tisdag morgon så att dom mår bra?! :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Jappeloup
0

eftersom jag har ensamt marsvin(pappa går inte att övertala) så lämnar jag honom ensam längst 1 dygn med massa vatten och hö och pellets och grönt, vill inte vara ifrån honom längre (L)

TRASAN
0

det ska gå bra fyll bara på mycket hö o en stor vattenflaska så ska du se det går bra. :) lycka till. :)

[Theriss]
0

Utan mat och vatten vet jag inte hur länge de klarar sig, men tror inte det är speciellt många dagar. Men man kan lämna dem i två, säkert tre dagar med om de har maaassor med hö, stooor vattenflaska (eller ett par mindre) och mycket grönsaker (tex några olika rotfrukter etc). Om man absolut måste alltså. För det är ju bäst om nån kollar en gång om dagen i alla fall. Men i ditt fall går det bra, det är inte så lång tid.

FeliciaS
0

Jag lämnar mina marsvin ensamma max en natt dvs. 2 måltider (morg + kväll/kväll + morg)… Då får de massa hö, nytt vatten och massa grönsaker..

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus