Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 751 ggr
Stormviskaren
0

Fetare Talgkörtel?

Får hanarna fetare Talgkörtel beroende på hur många honor han parar. eller de har inte med det att göra?

Caspia
0

Nej, det har jag svårt att tro. Den fetaste talgkörtel jag träffat på i mitt liv satt på en hane som levde hela sitt liv som singel.

Envishet och drömmar

idipidi
0

Det verkar hänga ihop med hormoner på visst sätt i alla fall. Desto "hanigare" hane, desto kläggigare talgkörtel stämme rhos mig i alla fall. Dessutom kan ju vissa honor ha tydlig talgkärtel också och det är nästan alltid de mest dominanta honorna!

Stormviskaren
0

jaha okej :P jo för min ena hane som inte alls haft mycket klegg innan, har suttit hos 3 honor nu och han är jätte kladdig. Så därför undrade jag :P Han är jätte hanig och älskar tjejer.

TRASAN
0

jag har kollat mina hanar har fyra st men aldrig hat problem tittar var dag men jättefina runt den. det är inget fel på mina hanar :( ? lite orolig men jag kanske ska vara lite lättnad över att den inte kletar ? :)

idipidi
0

Beläggning på Talgkörteln får alla hanar, såvida de inte är kastrerade. Kleta behöver det inte göra, men det brukar bli som en talgkoka.

Creation
0

Tilläggsfråga om hanars talgkörtlar(sry för att jag använder din tråd):
Måste man "tvätta" talgkörteln ofta? ^^ Hur ofta isf? Fast det kanske beror på hur kläggig den är ;) Har aldrig haft hanar… :P

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

FeliciaS
0

Intressant…
Min hane har aldrig haft/har kladdig talgkörtel. Då är han alltså inte så "hanig"?

#5 Jaså, okej, där kom "svaret" :) Han är ju kastrerad…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

TRASAN
0

#5 förlåt att jag frågar nu. men mina hanar är inte kleta på talgkörtlen ser inget känner inget. eller tittar jag fel ? jag tittar vid ryggslutet ? med vänliga hälsningar Åza