Fetare Talgkörtel?
Får hanarna fetare Talgkörtel beroende på hur många honor han parar. eller de har inte med det att göra?

Nej, det har jag svårt att tro. Den fetaste talgkörtel jag träffat på i mitt liv satt på en hane som levde hela sitt liv som singel.
Envishet och drömmar
Det verkar hänga ihop med hormoner på visst sätt i alla fall. Desto "hanigare" hane, desto kläggigare talgkörtel stämme rhos mig i alla fall. Dessutom kan ju vissa honor ha tydlig talgkärtel också och det är nästan alltid de mest dominanta honorna!
jaha okej :P jo för min ena hane som inte alls haft mycket klegg innan, har suttit hos 3 honor nu och han är jätte kladdig. Så därför undrade jag :P Han är jätte hanig och älskar tjejer.

jag har kollat mina hanar har fyra st men aldrig hat problem tittar var dag men jättefina runt den. det är inget fel på mina hanar :( ? lite orolig men jag kanske ska vara lite lättnad över att den inte kletar ? :)
Beläggning på Talgkörteln får alla hanar, såvida de inte är kastrerade. Kleta behöver det inte göra, men det brukar bli som en talgkoka.
Tilläggsfråga om hanars talgkörtlar(sry för att jag använder din tråd):
Måste man "tvätta" talgkörteln ofta? ^^ Hur ofta isf? Fast det kanske beror på hur kläggig den är ;) Har aldrig haft hanar… :P
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Intressant…
Min hane har aldrig haft/har kladdig talgkörtel. Då är han alltså inte så "hanig"?
#5 Jaså, okej, där kom "svaret" :) Han är ju kastrerad…
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#5 förlåt att jag frågar nu. men mina hanar är inte kleta på talgkörtlen ser inget känner inget. eller tittar jag fel ? jag tittar vid ryggslutet ? med vänliga hälsningar Åza