Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 709 ggr
FeliciaS
0

Bilder: Maskrosfest i vårvärmen

Häromdagen fick mina tre grisar komma ut på balkongen en bra stund när jag hade plockat en stor hög gräs, maskrosblad, Kirskål och klöver. Det var runt +18 grader i skuggan och jätteskönt. Att ligga och beskåda sin älsklingar är bland det bästa som finns :)

Så här njuter mina tjejer av allt grönt utifrån.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

FeliciaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Saga - alltid lika glups i maskrosblad ;P

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Hera äter så fort hon orkar och maskrosbladet åker fram och tillbaka, inte stilla en sekund ^^

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Och Frideborg, den som alltid sätter i sig mest mat nu förtiden. Som alltid lyckas hon göra någon sorts min när jag klickar av.

Mvh Felicia

Mari
0

Ser smaskigt ut! mina marsvin skriker av avundsjuka, här har vi ju lite snö kvar fortfarande Gråter

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

emelie92
0

Mina marsvin fick också lite maskrosblad idag, ganska uppskattat, men gräs är tydligen godare enligt mina marsvin:P

Hanusi
0

Jag gillar Frideborgs uppsyn :)

[lillbrun]
0

Åååh så fint! här finns inga maskrosblad så långt ögat kan nå :(

Fabiola
0

hur ser Kirskål ut? vore kul att testa det också.

FeliciaS
0

#4 Nämen! =/ Vi har så det räcker och blir över, kan skicka lite på posten ^^

#5 Jaså? haha ;) Vi får ta och fixa lite marsvinspicknick i Gunnebo eller nått *s*

#8 Hrm, jag har ju faktiskt bild på Saga med munnen full ;P Men i min artikel "Vilda växter som marsvinen kan äta" (som jag f.ö ska uppdatera när som helst) finns en bild. Inte lika uppskattat som maskrosblad, men en storfavorit näst intill minst sagt. Plockade en hel kasse full som ligger på torkning idag, tänkte spara till vintern. Bäst är de när de är små och späda. Har också hört att när de blir större är de inte lika bra att ge av någon anledning.

Mvh Felicia

Creation
0

Åh, så söta de är! ^^ Lyckost som hittat maskrosblad och annat gott redan. Mina grisar kan bara smaska på lite halvgrönt gräs då och då än så länge. ;P

Haha, vilken min Frideborg gör!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

Det supergott ut! Här är jag ute var tredje dag och skördar mina maskrosplantor ;)

Hanna 

Fabiola
0

har också skördat lite maskrosblad redan. min källa har inte blivit överkörd av en gräsklippare än :P

Berlau
0

Vad gott, men här har temperaturen gått ner lite.
Ser ut som om att Frideborg himlar med ögonen mot dig och din himla kamera! ;)

Mari
0

#9 Ja skicka lite med posten Flört Fast det verkar inte komma nå mer snö nu så om en vecka eller två så finns det nog lite gräs och maskroser här med :D

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

FeliciaS
0

#13 Haha, precis, hon är noga med vad hon tycker den lilla bestämda grisen :P

#14 Okej, så skönt ;) Mina grisar har redan vant sig vid det under de två veckor jag kunnat ge och får stora högar nu varje dag ^^

Mvh Felicia

Caspia
0

Vad söt Hera är med bläsen på sned.

Envishet och drömmar